מעלים פוסטים? מכרז מערכת מודיעין גלוי למשטרת ישראל לקראת סגירה 

בחודש ינואר יצאה המשטרה לרכש מערכת Webint לטובת ניטור מידע ברשתות החברתיות. המכרז עתיד להסגר בחודש הבא

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל 

בחודש ינואר האחרון פרסמה משטרת ישראל מכרז למערכת מידע גלוי (Webint). 

״משטרת ישראל מבקשת לקבל הצעות למערכת אינטגרטיבית אחת, מבוססת טכנולוגיה מובילה ומתקדמת בתחום מידע גלוי, התומכת בתהליכי איסוף, ניהול, עיבוד וניתוח מידע המופק המופק מרשת האינטרנט עבור יחידות המשטרה״, כותבים במכרז. ״המערכת שתסופק במסגרת מכרז זה תותקן ותופעל בענן. ״ 

על פי מסמכי המכרז, המערכת תכלול מודול איתור מזהים רשתיים מרשתות חברתיות ואפליקציות סלולריות. מודול איסוף, עיבוד וניתוח מידע, לרבות ניתוח קשרים של פרופילים, קבוצות, דפים אירועים וקבוצות פרופילים, מרשתות חברתיות ואפליקציות סלולריות. מודול איסוף וניתוח מידע על נושא, מרשתות חברתיות, אפליקציות סלולריות ואתרי תוכן. איסוף וניתוח מידע על נושא מרשתות חברתיות. 

תקופת ההתקשרות תהא ל- 5 שנים + 3 שנים נוספות כאופציה. 

אזכיר כי לאחרונה פתחה משטרת ישראל חפ״ק מודיעין גלוי ניסיוני בירושלים לקראת חודש הראמדן, במטרה לאתר מחבלים ומסיתים. ״אנחנו בודקים את האפקטיביות של המודיעין הגלוי ברשתות בהיבט פשיעה וסיכון לשוטרים״, מסביר גורם במשטרה. בחפ״ק שותפים צה״ל ושב״כ.

המשטרה משתמשת במודיעין גלוי עוד לפני הפעלת החפ״ק הייעודי למרחב ירושלים. עם זאת, החפ״ק אמור לשכלל את יכולות המודיעין ברשת של המשטרה. אם הוא יצליח, ירחיבו אותו למרחבים נוספים. ייתכן שרכש המערכת במכרז הנוכחי הינו חלק מעיבוי מערך המודיעין הגלוי ברשתות של המשטרה. 

כאמור, המכרז פורסם לציבור בינואר האחרון ועתיד להסגר בחודש הבא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית