"לצבא קטלני יותר": בנט אישר את תר"ש תנופה

לאחר אישור תוספת תקציב של כשני מיליארד שקלים, שר הביטחון אישר את התכנית הרב-שנתית "תנופה" שגיבש הרמטכ"ל כוכבי. הקבינט יאשר את התכנית בכינוסו הקרוב. בנט: "ביסוד התוכנית – הכרעה מהירה של האויב"

 

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי (מימין) ושר הביטחון נפתלי בנט (משמאל). צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

לאחר שהושגה הסכמה בין משרד הביטחון למשרד האוצר בנוגע לתוספת התקציב עבור צה"ל, שר הביטחון נפתלי בנט הודיע היום (א') כי אישר את התוכנית הרב-שנתית של צה"ל – "תנופה". כזכור, על פי הסיכום בין הצבא למשרדי הביטחון והאוצר הוענקה לצה"ל תוספת תקציבית של כשני מיליארד שקלים לתקופה של שנתיים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"התכנית הוצגה לשר על ידי הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אבולעפיה, ובכירים נוספים, בתום סדרת דיונים שעסקו בניתוח אתגרי העתיד של צה"ל בעשור הקרוב", נמסר ממשרד הביטחון. לאחר אישור שר הביטחון, תובא התכנית לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני בכינוסו הקרוב ובהמשך תוצג לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

על רקע אישור התר"ש, השר בנט אישר שורת החלטות בתחום מוכנות צה"ל ללחימה בזירות השונות, רכש אמצעי לחימה, פיתוח יכולות חדשות, שיפור האימונים, ארגון הצבא, תנאי המשרתים בצה"ל ועוד.

"תר"ש תנופה נועדה לייצר צה"ל גמיש, חכם וקטלני יותר. ביסוד התכנית עומד העיקרון של הכרעת האויב בצורה מהירה ועוצמתית, אל מול זירות רבות ומורכבות. התכנית מנצלת את היתרונות של מדינת ישראל ואת עוצמותיה, תוך הסתכלות מפוכחת על האתגרים והסיכונים, ובראשם האיום האיראני. אנו לא נירתע, להיפך. נמשיך לפעול, בכל זמן ובכל מקום", אמר שר הביטחון נפתלי בנט.

הכתבות הכי נקראות באתר:

קצין בצה"ל: "פעולותינו מרתיעות את חיזבאללה"

גם נגד "פרות קדושות": התייעלות בזרוע היבשה

הערכה: כפיר תצויד במסגרת שדרוגה בנגמ"שי איתן

חקירה וירטואלית: להב 433 בעידן הפשיעה ברשת

ניצי וותיק: סגן המפקד החדש של כוח קודס האיראני

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית