איש של חיזבאללה: ראש ממשלה חדש בלבנון

בתמיכת ארגון הטרור, נבחר חסן דיאב לכהן כראש הממשלה הבא של לבנון במקום סעד אל-חרירי, שהתפטר על רקע מחאות הענק המתקיימות במדינה. ההערכה היא כי דיאב יקים קבינט ובו השפעה של חיזבאללה ואיראן

 

פרופסור חסן דיאב לאחר בחירתו. צילום: AP

ראש ממשלת לבנון הבא הוא חסן דיאב, שנתמך על ידי חיזבאללה. בחירתו מגיעה על רקע המשבר הכלכלי העמוק בו נמצאת המדינה והפגנות נרחבות ברחבי המדינה נגד הממשל. לאחר בחירתו אמר כי יקים ממשלה שתסיים המשבר הכלכלי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ראש הממשלה החדש, שכיהן כבר בעבר כשר בממשלת לבנון, עתיד להקים קבינט המדיר את בני בריתה של ארצות הברית ומדינות ערב המפרץ הסוני, וככל הנראה יכלול השפעה גדולה של חיזבאללה ואיראן בממשלה החדשה שתקום. מהלך כזה עלול לסבך את המאמצים של לבנון להבטיח סיוע פיננסי מערבי. בימים האחרונים התנהל מאבק קשה על בחירת ראש הממשלה הבא בין קבוצות התומכות במדינות המערב והמפרץ, לבין חיזבאללה המוסלמי השיעי.

הכתבות הכי נקראות באתר:

נחשף: טיל ים-ים של התעשייה האווירית

סוגית החלפת ה"יסעור": היערכות לטיסות הערכה

מערכת הביטחון חשפה תשתית טרור נרחבת באיו"ש

דיווח: כך אפשרה טורקיה לחמאס לפעול משטחה

פרשת המטווחים: הפיקוח נופל בין הכיסאות

"אעבוד קשה להקים ממשלה בהקדם האפשרי", אמר דיאב בנאום לאחר בחירות והוסיף כי "כל מאמצינו חייבים להתמקד בעצירת הקריסה ובהשבת הביטחון". לדבריו, המשבר מחייב את כל הצדדים לעמוד יחד.

על פי פרסומים בלבנון, את המינוי דחף כאמור ארגון חיזבאללה, כאשר דיאב מצטייר כבובה של ארגון הטרור. אין ספק כי הוא מקבל מדינה כושלת כלכלית, למעשה פושטת רגל עם אג"ח בדירוג נמוך ביותר, משוסעת חברתית ועם הסתברות קלושה לשיקום הכלכלה ללא תמיכה של גורם חיצוני. בהתחשב בכל אלה, ייתכן וימיו כראש ממשלה לא יאריכו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית