דיווח: טורקיה אפשרה לחמאס לפעול משטחה

תחקיר של הטלגרף הבריטי חשף כי למרות הסכמים שנחתמו בעבר, ארדואן העלים עין ואפשר לפעילים בכירים בחמאס לפעול משטח טורקיה. בין היתר, פעילים ששהו במדינה תכננו פיגועים נגד בכירים בישראל

 
דיווח: טורקיה אפשרה לחמאס לפעול משטחה

ארדואן והנייה .צילום (ארכיון): AP

טורקיה אפשרה לאנשי ארגון הטרור חמאס לתכנן פיגועים מאדמתה, כך חושף תחקיר של הטלגרף. העיתון הבריטי פרסם תמלילי חקירות של חשודים שנעצרו, שמגלים תוכניות להתנקש, בין היתר, בראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך ועוד. על פי הפרסום בטלגרף, נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן העלים עין מהפעילות של חמאס על אדמת המדינה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

למרות הסכמים שנחתמו בעבר, כך דיווח הטלגרף, שכללו הפסקת הפעילות העוינת של חמאס מאדמת טורקיה, המשיכה המדינה לקיים קשרים עם אנשי חמאס, כאשר רק לאחרונה נפגש ארדואן עם איסמעיל הנייה.

בין היתר פורסם עוד בתחקיר כי הממשל הטורקי הציע למעשה לחמאס מקלט בשטח המדינה. סאלח אל-עארורי, סגנו של הנייה, מסתובב חופשי בטורקיה. גורמי מודיעין סיפרו לעיתון הבריטי כי כעשרה אנשים של ארגון הטרור חמאס הגיעו לטורקיה מרצועת עזה בשנה האחרונה. אחד מהם, על פי החשיפה של הטלגרף, הוא עבד אל-רחמן רנימאת, ששימש מפקד חולייה שהייתה אחראית לכמה מהפיגועים הקשים בישראל, אחד מהם הפיגוע בקפה אפרופו בתל אביב ב-1997, בו נהרגו שלוש ישראליות ונפצעו עשרות בני אדם נוספים.  

על פי הכתבה, רנימאת נחשב לאחראי מטעם חמאס על אזור דרום הגדה המערבית. פעיל חמאס נוסף שעבר לאחרונה לטורקיה, על פי הטלגרף, הוא כמאל עוואד, איש כספים של הארגון, עליו הוטלו לאחרונה סנקציות אמריקניות על ידי משרד האוצר של ארה"ב.

הכתבות הכי נקראות באתר:

בכיר בלוקהיד מרטין: "בישראל מתגבשת דרישה לטייסת 'אדיר' שלישית"

הוצאות להורג ועינויים: פרטים חדשים מההפגנות באיראן

הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

משחקי צוללות: צוותים זרים קיימו אימון עם חיל הים

לראשונה: אישה תעמוד בראש ארגון ביון אוסטרלי