הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

ישראל ומונטנגרו חתמו על הסכם ראשון למכירת עמדות נשק נשלטות מרחוק של אלביט, בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקלים. שר ההגנה של מונטנגרו: "בחרנו בישראל אחרי מחקר מפורט, הפתרונות שלה הופכים אותה לשותפה נאמנה"

 
הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

הדמיה של עמדת הירי. צילום: אלביט מערכות

 

ישראל חתמה על הסכם ייצוא ביטחוני נוסף בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בטקס במשרד הביטחון בתל אביב חתמו אמש (א') שר ההגנה של מונטנגרו, פרדראג בוסקוביץ' ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, על הסכם ראשון בין שתי המדינות. ההסכם בין המדינות כולל ייצוא של עמדות נשק נשלטות מרחוק תוצרת אלביט מערכות לצבא היבשה של מונטנגרו, בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקלים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"עמדות הנשק", מסבירים במשרד הביטחון, "יותקנו על רכבי 4X4 ממוגנים מסוג Joint Light Tactical Vehicles (“JLTV”) מתוצרת Oshkosh. הן יאפשרו ירי מדויק בתנועה ויופעלו בעזרת ידיות וצגים חכמים על ידי המקלען מתוך הרכב. בכך יספקו העמדות הגנה מלאה לכל הצוות, אשר יושב מוגן בתוך הרכב".

במסגרת החוזה בין המדינות, אלביט מערכות תבצע אינטגרציה מלאה של עמדת הנשק על רכבי ה-JLTV במהלך תקופה של 3 שנים, ותספק תמיכה לוגיסטית לתקופה של 7 שנים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חשש לליקוי במטוסים שהסבה התעשייה האווירית

כן, אדוני שר (הביטחון): ההצהרות הריקות של שרי הביטחון

להציל את טהרן: כך תגרור איראן את האזור לעימות

דיווח: זו הסיבה לכישלון ההגנה האווירית הסורית

תחקיר חשף: השקר האמריקני על מלחמת אפגניסטן

ראש "סיבט" במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יאיר קולס, התייחס להסכם החדש ואמר: "זה ההסכם הראשון בין משרד הביטחון הישראלי לרפובליקה של מונטנגרו, מדינה שהיא שותפה ובעלת ברית של ישראל. מונטנגרו, כמו מדינות נוספות באירופה, מתמודדות עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, שהתעשיות הביטחוניות הישראליות יודעות לספק להן פתרונות טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר. אנו מצפים להרחיב את שיתוף הפעולה וחילופי הידע עם שותפינו ממונטנגרו ומקווים לפתיחת אפשרויות גם מול מדינות נוספות בברית נאט"ו".

מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם ושר ההגנה של מונטנגרו, פרדראג בוסקוביץ'. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר ההגנה של מונטנגרו, פרדראג בוסקוביץ', הסביר מדוע המדינה בחרה בישראל: "בחרנו בהצעה הישראלית של משרד הביטחון וחברת 'אלביט מערכות' לאחר מחקר שוק מפורט, בהתאם למאפיינים הטכניים והדרישות המבצעיות של צבא מונטנגרו. הניסיון והפתרונות הטכנולוגיים של מדינת ישראל בתחום זה, הופכים אותה לשותפה נאמנה".

"אנו גאים מאוד בהטמעת עמדות הנשק שלנו לצבא היבשה של מונטנגרו", אמר יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותעש של אלביט. "זכייה זו מרחיבה את מאגר לקוחותינו בקרב מדינות נאט"ו ומחזקת את שיתוף הפעולה ההולך וגדל שלנו עם חברת Oshkosh. אנו עדים לצמיחה בביקוש העולמי לעמדות הנשק שלנו, אשר מאות רבות מהן כבר מבצעיות על מגוון פלטפורמות יבשתיות וימיות, ומאמינים שלקוחות נוספים יצטיידו אף הם במערכות המתקדמות והבשלות מתוצרתנו", אמר ורד.

אולי יעניין אותך גם