טראמפ: "הכורדים נלחמו איתנו בדאעש וקיבלו על זה הרבה כסף"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לביקורת סביב ההחלטה לצאת מהאזור בצפון סוריה, בו נמצאים הכורדים המאוימים על ידי הטורקים. "הגיע הזמן שנפסיק להילחם במלחמות מגוחכות", צייץ טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. צילום: AP

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לנסיגה של האמריקנית מצפון סוריה, ולביקורת סביב הטענה כי נטשו את הכורדים לחסדי הטורקים. בסדרת ציוצים אמר טראמפ: "ארצות הברית הייתה אמורה להיות בסוריה במשך 30 יום, זה היה לפני שנים רבות. נשארנו והגענו לקרב עמוק יותר ויותר ללא מטרה באופק. כשהגעתי לוושינגטון, דאעש החל להשתולל באזור. הבסנו במהירות 100% מהמדינה האסלאמית".

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הכורדים נלחמו איתנו, אך שילמנו להם סכומי כסף וציוד עצומים לשם כך. הם נלחמים בטורקיה מזה עשרות שנים. המשכתי את המלחמה הזו כמעט 3 שנים, אבל הגיע הזמן שנצא מהמלחמות האינסופיות המגוחכות האלה, ולהביא את חיילינו הביתה. אנו נילחם היכן שזה מועיל לטובתנו, ונלחם רק כדי לנצח", אמר טראמפ.

"טורקיה, אירופה, סוריה, איראן, עיראק, רוסיה וכורדים יצטרכו כעת להבין את המצב ומה הם רוצים לעשות עם לוחמי דאעש השבויים ב'שכונה שלהם'. כולם שונאים את דאעש, היו אויבים כבר שנים. אנו נמצאים במרחק של 7000 מיילים מכאן ונרסק את stga שוב אם הם יבואו קרוב אלינו", צייץ עוד ההנשיא האמריקני.

ארה"ב הודיעה מוקדם יותר היום שהיא מצפון סוריה. זאת, לאחר תקופה של סיורים משותפים בין כוחות ארה"ב וטורקיה באזור זה. על פי הודעת הבית הלבן, כוחות ארה"ב הביסו את דאעש, והם לא יהיו נוכחים באזור. אותו אזור אליו ארדואן רוצה להיכנס. עוד ציינו בבית הלבן כי "ארה"ב מעבירה לטורקיה את כלל האחריות על שבויי דאעש באזורים אליה תכנס בסוריה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית