משרד התקשורת: "מעוניינים לסגור את רשתות 3G עד 2023"

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, אמר באירוע מיוחד שנערך בכנס סייברטק, כי ישראל נערכת להפסקת השימוש ברשת דור שלישי, ותקדם את פריסת הדור החמישי. במסגרת האירוע המיוחד התקיים פאנל שרי תקשורת מכל העולם, בו דנו המשתתפים בנושא הרגולציה של רשת ה-5G

פאנל שרי תקשורת מהעולם, בהובלת משרד התקשורת הישראלי

משרד התקשורת הוביל היום (ד') במהלך כנס סייברטק גלובל בתל אביב אירוע מיוחד בו השתתפו שרי תקשורת ממדינות רבות ברחבי העולם. במהלך האירוע הצהירו במשרד התקשורת הישראלי כי הכוונה של המשרד היא לקדם את פריסת הרשת 5G, ולמעשה להפסיק את השימוש ברשתות 3G עד 2023".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, אמר באירוע המיוחד: "יש כמה וקטורים שאנחנו מדגישים בימים אלה. אחד מהם הוא פריסת סיבים לבתים. תוך עשור כל בית יקבל סיב. וקטור שני הוא תחום הסלולר - אנחנו באמצע מכרז ה-5G. עוד תחום זה פרוטוקול IPV6 וצריך להרחיב את השימוש בו. צריך שכל ספקי התקשורת יעברו ל-IPV6".

"קצב צריכת הנתונים בישראל גדל בקצב לינארי", אמר כהן, "אם לא נתכונן, לא נהיה מוכנים. בשנת 2023 אנחנו רוצים לסגור את רשתות 3G. בשנה הבאה אנחנו רוצים לערוך מכרז תדרים נוסף בתחום ה-5G. בתחום רשתות דור 5 אנחנו צריכים להסדיר ברגולציה את התחום וגם את מרחב הסייבר, כולל היישומים ברשתות אלה. חלק ממאמץ זה נעשה יחד עם מערך הסייבר".  

דורין בוגדן מרטין, מארגון התקשורת העולמי, התייחסה לניסיון לחבר את העולם ברשתות תקשורת: "אני רואה את התקשורת כבסיס להתפתחות עסקית. היום השיח הוא על איך אפשר לתת שירותים דיגיטליים. איך מוודאים שכולם יכולים להתחבר ליתרונות הגלומים בתקשורת. איזו רגולציה נכונה כדי לחבר את 3.6 מיליארד האנשים שלא מחוברים היום. תקשורת גם מאפשרת רפואה מרחוק ויתרונות רבים נוספים".  

"בחלקים הפחות מפוחתים בעולם אנשים צריכים לשלם 40 אחוזים מהמשכורת שלהם על תקשורת. זה אבסורד. ישנם הרבה דברים חדשים בתחום הדורשים ארגז כלים חדש לרגולטור כמו תשתיות משותפות, רישיונות זמניים ועוד. אנחנו לא צריכים למדוד את ההצלחה שלנו בכמות הבתים המחוברים, אלא ביכולת שלנו להגיע לאלה שאינם מחוברים היום. המעשים שלנו צריכים לשנות חיים של אנשים", אמרה בוגדן מרטין.

אורן שגיא, מנכ"ל CISCO Israel, התייחס למורכבות שבהגנה על תשתיות דור 5. "הרשת תהיה גם בארגון עצמו, לא רק אצל הספקים. אחת הבעיות העיקריות במרחב הסייבר היום היא אמון. הטלפון הסלולרי אינו אמין, הרשת, הקמפוס ועוד. הכל פרוץ. יותר מחצי מהמתקפות נובעות מחולשות ידועות. ביותר מ-80 אחוזים מהמתקפות גונבים הרשאות מנהל. בעולם של ימינו צריך סגמנטציה של הרשת, צריך אבטחה מקצה לקצה, נראות לרשת הפנימית והענן. כאשר אנו מדברים על תקשורת 5G צריך להסתכל על כל שרשרת האספקה", אמר שגיא.  

במסגרת האירוע המיוחד התקיים פאנל רגולציה בו לקחו חלק שרי תקשורת ממדינות רבות ברחבי העולם. באירוע השתתפו שרי תקשורת מיוון, איטליה, גרמניה, סלובקיה, ברזיל, ליטא, פורטוגל, גאנה, אירלנד, קרואטיה, דנמרק, אזרבייג'ן, איגוד התקשורת העולמי והפורום הכלכלי העולמי. המשתתפים דנו בסוגיות כמו מה הם גבולות הגזרה בין הרגולטורים בעידן ה-5G.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש אמ"ן על תוכנית המאה: "תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

הרמטכ"ל כוכבי החליט להאריך את כהונת מפקד חיל הים

השר יובל שטייניץ בסייברטק: "גילינו מתקפה נגד תחנת כוח"

איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית