סוריה: גל ענק של פליטים בשל ההסלמה בלחימה

האו"ם דיווח על גל חדש של כרבע מיליון פליטים סוריים שנמלטו עד כה מערי מחוז אידליב, כתוצאה ממתקפות אוויר וארטילריה של רוסיה וסוריה

 

גל פליטים בדרך לגבול סוריה טורקיה. צילום: AP

יותר מ-235 אלף אזרחים נמלטו בתקופה האחרונה מבתיהם באזור אידליב בצפון-מערב סוריה, מעוזם האחרון של המורדים במשטר דמשק. הם נמלטים מחמת מתקפות הארטילריה ומטוסי הקרב של רוסיה ושל סוריה שהפכו כרבע מיליון איש לגל חדש של פליטים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

את הנתונים על מספר הנמלטים מאידליב מסר בסוף השבוע משרד האו"ם לתיאום פעולות הומניטריות. לדברי המשרד, רוב הפליטים נמלטו משתי הערים מאראט ונומאן שבדרום מחוז אידליב, והם נמצאים עתה במחנות פליטים בגבול סוריה וטורקיה. האו"ם הודיע עוד כי שתי הערים הללו כמעט נחרבו וריקות מתושבים וכוחות צבא סוריים מתקדמים לעברן כדי להשתלט עליהן. בנוסף, יש גם אלפי משפחות שמפחדות לנוע ממקום למקום ונותרו בערים המופגזות ומופצצות מהאוויר ומאש תותחים. שירותי הצלה מדווחים שערים שלמות באזור נהרסו לחלוטין כולל עשרות מתקני רפואה.

הנשיא טראמפ דיבר בסוף השבוע נגד "הטבח של אלפי אזרחים סוריים", וצייץ בטוויטר: "רוסיה, סוריה ואיראן רוצחות אלפי אזרחים חפים מפשע בחבל אידליב. טורקיה משקיעה מאמצים להפסיק את הטבח".

צבא סוריה הודיע שהשתלט על שטח שאורכו 300 ק"מ במסגרת "מתקפה נגד טרור" באידליב והרג "מאות טרוריסטים". ואילו נשיא טורקיה ארדואן הודיע שארצו לא תוכל עוד לקלוט פליטים מסוריה, והזהיר בימים האחרונים שאירופה "תרגיש על בשרה את השפעת גלי המהגרים אם ההפצצות לא ייפסקו".

הכתבות הכי נקראות באתר:

יחסים במשבר? טורקיה בונה גוררת עבור נמל ישראלי

סגירת מעגל: מכרז המל"טים המסווג בו זכתה רפאל

פוטין במסר מאיים: "רוסיה מובילה בפיתוח נשקים אסטרטגיים"

"תנאים טובים יותר מול עזה": ממצאי תחקיר מבצע "חגורה שחורה"

ים מתוח: העימותים במפרץ הפרסי עולים מדרגה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית