על רקע המתיחות עם איראן: ארה"ב מחמשת את סעודיה

לאחר המתקפה על מתקני הנפט הסעודיים, האמריקנים מעבים את הסיוע לסעודיה ושולחים מערכות הגנה אווירית, מכ"ם, כוחות חיילים ומעמידה בכוננות סוללות THAAD

 

טילי פטריוט. צילום: AP

ארה"ב שולחת לסעודיה מערכות הגנה אווירית, טילים ומכ"ם ומעמידה בכוננות טילי THAAD, כתגובה על תקיפת המל"טים על מתקני הנפט של חברת ערמקו בסעודיה.

משלוחי הנשק החדשים כוללים סוללה של טילי פטריוט, 200 חיילים נוספים וארבע מערכות מכ"ם SENTINEL. כל אלה מערכות נשק שיוכלו להתמודד עם קבוצות של כטמ"מים תוקפים.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

דובר הפנטגון ג'ונתן הופמן הודיע על העברת הציוד הצבאי, שיחזק את מערכות ההגנה של הממלכה ותשתיות צבאיות ואזרחיות מרכזיות. טילי פטריוט ומערכות המכ"ם מיועדים בעיקר להגן על גבולה הצפוני של סעודיה, וכדי להגן על הגבול הדרומי מפני האיום החות'י בתימן יוצבו סוללות פטריוט נוספות וכן הועמדה בכוננות סוללת טילי הגנה אווירית מתקדמת מסוג THAAD.

דיפנס ניוז דיווח כי שר ההגנה האמריקני מרק אספר ויו"ר המטות המשולבים,  גנרל ג'וזף דאנפורד, הודיעו בסוף השבוע כי הם מכינים בצוותא תוכנית לסייע לסעודיה בהגנה על עצמה ועל נכסיה, בעיקר אחרי שהתברר ללא ספק שתקיפת אתרי הנפט בסעודיה בוצעה ושוגרה מאיראן. בפנטגון שוב חזרו ואמרו בסוף השבוע כי יש בידיהם הוכחות חותכות לכך שתקיפת מתקני הנפט בוצעה מאזור ב"דרום מערב איראן".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית