הנזק האדיר של מתקפת הרחפנים בסעודיה

החות'ים בתימן, ארגון הנתמך על ידי איראן, תקף את אתרי הנפט הגדולים של סעודיה, שהגיבה בתקיפות נגד. הערכת הנזק: סעודיה תפחית בחצי את התפוקה

האש שפרצה בעקבות תקיפות הרחפנים. צילום: מתוך טוויטר

החות'ים בתימן תקפו בעזרת כלי טיס בלתי מאוישים שני אתרי נפט ענקיים של חברת ARAMCO בסעודיה, כולל תקיפת מתקן זיקוק הנפט הגדול בעולם. בשני האתרים השתוללו דליקות ענק. למרות שבסעודיה אומרים כי אספקת הנפט לא תיפגע, בכמה דיווחים ברחבי העולם פורסם כי המדינה תפחית בחצי את תפוקת הנפט שלה.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

סעודיה הודיעה שהכבאים השתלטו על הדליקות, אך לא נמסר אם נפגע ייצור הנפט או זיקוקו. סוכנות רויטרס מוסרת כי שני האתרים שהותקפו על ידי מל"טים נמצאים במחוזות אבקיאק וקורייש, כמה עשרות קילומטרים מהמטה המרכזי של חברת החברה בדהראן. בקורייש נמצא שדה הנפט השני בגודלו בסעודיה. בשני האתרים עובדים מומחים זרים רבים, אך לא נודע על נפגעים.

הדובר הצבאי של החות'ים בתימן מסר שנפגעו קשות מתקני נפט הנמצאים במרחק של 1,000 ק"מ מצנעה בירת תימן. בשבת ביצעו מטוסי הקואליציה בראשות סעודיה שתי תקיפות נגד מטרות של החות'ים בצפון תימן. המתיחות באזור גברה בחודשים האחרונים מאז הכריז הנשיא טראמפ על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן ועל החמרת הסנקציות נגד טהרן.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית