ותודה לפוטין: התעשיות הישראליות ב-DSEI

ההתפתחויות האזוריות מכיוון רוסיה והלחץ האמריקני להעלות את תקציב הביטחון שלהן, מביאים את מדינות אירופה לפתוח את הכיס. זו הזדמנות נהדרת עבור התעשיות הביטחוניות הישראליות, שמנצלות את התערוכה להצגת מוצריהן 

 

מערכת ה-Popstar של התעשייה האווירית שנחשפה ב-DSEI. צילום: באדיבות החברה 

כיבוש קרים על ידי פוטין והמשך חיזוק הצבא הרוסי בשנים האחרונות, הביאו לעלייה בחוסר הביטחון של מדינות אירופה. יחד עם הלחץ האמריקני להעלות את תקציב הביטחון, החלו מדינות האיחוד להשקיע יותר כסף בביטחון. לפחות חלקן. ויותר כסף בביטחון, משמעותו יותר הזדמנויות לתעשיות ביטחוניות, כולל ישראליות. ברוכים הבאים לתערוכת DSEI הנערכת בבריטניה, שיחד עם תערוכת מיליפול, מהווה את ציר אירועי הביטחון העיקרי עבור אנשי רכש בצבאות אירופה.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

לצד הדוכן של סיב"ט, מציגות בתערוכה 32 חברות מישראל. ביניהן, התעשיות הישראליות הגדולות: בהן רפאל, אלביט, פלסן והתעשייה האווירית. חברות נוספות כוללות אתEpsilor, General Robotics, Milrack, Ophir Optronics, Opgal Optronic, Physical Logic, RT, SAN, RP optical, Redler Technologies, RADA, OSG, Nanomotion, IMC Industries, Magam Safety, Get SAT, ECI Telecom, Beth-El, Aitech, SCD, Seraphim, Smart Shooter, Steadicopter, Talbar Media, UVision Air, Source Vagabond.

בפוקוס: כוחות יבשה

התעשיות הישראליות יתמקדו בעיקר בתחום היבשה. שלוש התעשיות מציגות מערכות אופטיות פאסיביות לכוחות היבשה. רפאל את ה-SKYSPOTTER, אלביט את ה-HattoriX והתעשייה האווירית את ה-Popstar. כלל המערכות הללו יודעות לעבוד ללא תלות במכ"ם, להוציא נ"צ ולספק תצפית אווירית וקרקעית עם מינימום חשיפה. עוד מכנה משותף בין התעשיות הגדולות הוא מערכות הגנה בפני רחפנים והגנה אקטיבית לרכבים קלים, משולבת עם עמדות נשק (רפאל ואלביט). 

בנוסף, יוצגו מערכות שליטה אווירית של רפאל, פתרונות C4ISR כולל תקשורת ושו"ב, אלמנטים לחייל חכם, רקטות מדויקות וחימושים והתותח של אלביט. התעשייה האווירית תציג עמדות הפעלה של מל"טים, רחפן תוקף, רקטה מדויקת וכרב"מים. 

אין ספק שהשוק האירופאי "רותח" והתעשיות הישראליות רוצות לנגוס נתח בתקציבי הביטחון של כל אחת מ-28 מדינות האיחוד. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית