איום הרחפנים במוקד: מוצרים כחול-לבן ב-DSEI

משרד הביטחון השלים את ההכנות לפתיחת הביתן הלאומי בתערוכה הביטחונית החשובה. ראש סיב"ט: "מערכות ההגנה הישראליות מפני רחפנים מעוררות עניין רב"

איום הרחפנים יהווה מרכז הביתן הישראלי ב-DSEI בלונדון. אילוסטרציה: Bigstock

אגף הייצוא הביטחוני (סיב"ט) במשרד הביטחון השלים את היערכותו לחנוכת הביתן הלאומי הישראלי בתערוכת DSEI  שבלונדון. התערוכה, שעוסקת בכלל תחומי הביטחון ונחשבת לאחת החשובות באירופה ובעולם כולו, תיפתח בשבוע הבא ותעסוק בכל תחומי הביטחון: ים, יבשה, אוויר, HLS וסייבר. 15 תעשיות ביטחוניות ישראליות מובילות יציגו בביתן הישראלי: קונטרופ, ראדא, RP, RT, SCD, SERAPHIM, ECI, EMC, אלמו, פיסיקל לוג'יק, רדלר, ג'נרל רובוטיקס, Magam Safety, SAN ו-Smart Shooter. עוד כ-15 תעשיות ביטחוניות יציגו באולמות התערוכה, בהן התעשיות הגדולות: רפאל, אלביט מערכות והתעשייה האווירית.

ראש סיב"ט במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יאיר קולס, התייחס להיערכות ואמר: "האתגרים הביטחוניים, שעימם מתמודדת יבשת אירופה, הולכים ומתפתחים ובהתאמה גם הביקוש למערכות הגנה עתירות טכנולוגיה. איום הרחפנים על ערים, נמלי תעופה ומתקנים אסטרטגים, תופס השנה מקום מרכזי ונמצא במרכז השיח הביטחוני העולמי".

"מערכות ההגנה הישראליות מפני רחפנים, שבחלקן הגדול כבר צברו ניסיון מבצעי בארץ ובעולם,  מעוררות עניין רב במדינות רבות. לצידן, יציגו התעשיות הישראליות מגוון רחב מאוד של אמצעי לחימה ומערכות הגנה, בקצה הטכנולוגיה: כלים בלתי-מאוישים, מערכות אוטונומיות יבשתיות וימיות, הגנת גבולות ומתקנים, מערכות מודיעין ומעקב, הגנה אווירית, מיגון ועוד", אמר תא"ל (מיל') קולס.

המוצרים שיציגו החברות הישראליות: 

ג'נרל רובוטיקס תשיק את הדור החדש של הפיטבול – עמדת נשק מרחוק נגד רחפנים – קלת משקל ביחס למערכות דומות, מהירה ומדויקת. בנוסף, תציג לראשונה את הדוגו סימן II, רובוט קל משקל ליחידות מיוחדות ופעילות אנטי-טרור, בעל יכולת הפעלת נשק ואמצעים בלתי קטלניים.

חברת RT תציג לראשונה בלון תצפית חדש, עם זמני שהייה ארוכים באוויר ועמידה בתנאי מזג אוויר קשים. בלוני התצפית החדשים של החברה עברו כבר ניסויי שטח מוצלחים.

שרפים תציג מערכת אלקטרו-אופטית להגנת המולדת ומתקנים רגישים. מדובר במערכת ייחודית בעולם מבחינת התצורה: רדאר, סנסורים ומצלמה מתקדמת במערכת אחת, קטנה, קלה לתפעול ולהתקנה. המערכת מעניקה פתרון הגנה מלא בכל תנאי מזג אוויר ובטווחים גבוהים.

חברת SCD תציג גלאים, המותקנים על מגוון פלטפורמות, בהן טילים, מל"טים, מערכות הגנת המולדת ועוד. החברה זכתה לאחרונה במספר חוזים משמעותיים מלקוחות בצפון אמריקה, מערב אירופה וישראל בסך כולל של 40 מיליון דולר.

חברת RP תחשוף מצלמה חדשה לתחום הגנת המולדת, למעקב והגנה על מתקנים רגישים. מדובר במצלמה קטנה מאוד, אך  בעלת רזולוציה גבוהה מאוד, שנותנת תמונה ברורה ומדויקת גם בטווחים גדולים.

חברת SAN תציג מערכת פריצת דלתות עבור כוחות מיוחדים ולוחמה אורבנית. המערכת נישאת על גב הלוחם, קלת משקל , קלה לתפעול ואינה רועשת, לעומת מערכות מקבילות בעולם. היא פועלת עם שתי סוללות. כל סוללה מספיקה לפריצה של כ- 25 דלתות, ללא צורך בשימוש של חומרי נפץ לפריצה, ללא רעש או יצירת אבק – שמגבירים את אלמנט ההפתעה ומוגנות חיילים.

חברת IMC תשיק מערכת להפסקת טיסה, שמאפשרת להפסיק טיסה או להוריד מל"ט או רחפן, כאשר יש צורך בהפסקה מיידית של המשימה או במקרה של אובדן שליטה על הכלי. בנוסף, תשיק החברה משדר תקשורת עם מטוסים וספינות, הנותן מענה למשימות בהן יש צורך בהעברת מידע רב למספר מקורות, כולל וידאו, בפרקי זמן ארוכים.

ראדא תשיק שני מכ"מים טקטיים חדשים.

רדלר תציג מפסק אלקטרוני ייחודי וחכם לביזור וניהול האנרגיה בכל פלטפורמה צבאית.  המפסק הקטן וקל המשקל חוסך את כל הכבלים ברכב ומביא לחיסכון במקום ובמשקל ובסופו של דבר גם צריכת דלק נמוכה יותר. בנוסף, המפסק מזהה מראש תקלה בפלטפורמה ובכך מסייע למוגנות הצוות הלוחם. ECI, תציג פתרונות לתקשורת קווית המותאמת לצרכים צבאיים, בצורה חסינה, מוצפנת ומהירה.

חברת Elmo תשיק את הטריפל בי – בקר הינע זעיר במיוחד, המאפשר למטוסים, כלי טיס בלתי מאוישים, טילים או כל כלי צבאי עם תנודות רבות, לפעול בדיוק רב גם בתנאי סביבה קשים.

חברת Physical Logic תציג מד תאוצה אלקטרו-מכני (MEMS) בחוג סגור (Closed loop) היחיד מסוגו בעולם, המתחרה במדי תאוצה מכניים. המאיצים של פיזיקל לוג'יק נותנים ביצועים בדיוק גבוה, אך בעלו נמוכה יותר, ובעלי משקל וגודל קטנים יותר.

מגם תציג לראשונה יכולת ייחודית חדשה של מיכלי הדלק לאיטום עצמי כנגד פגיעת ירי מקליבר של 30 מ"מ. מדובר ביכולת הגנה משמעותית של הפלטפורמה ושל הכוח היושב בתוכה.

חברת Smart Shooter תציג מערכות בקרת ירי לנשק קל, לדיוק במטרה.

חברת ECI תציג פתרונות  לתקשורת קווית המותאמת לצרכים צבאיים, בצורה חסינה, מוצפנת ומהירה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית