האיחוד האירופי מחבר בסיסי נתונים של כוחות ביטחון פנים

https://twitter.com/Europol/status/1118165631436771329

כוחות המשטרה באירופה מתקדמים עם תוכניות להפוך את שיתוף הנתונים האישיים בין מדינות האיחוד האירופי לפשוט ומהיר יותר, כך על פי מסמכים של מועצת האיחוד האירופי. ההפשטה של חילופי הנתונים בין רשויות אכיפת החוק כבר זמן רב נכללת בסדר היום של האיחוד האירופי, ואמצעים משפטיים וטכניים הוכנסו למטרה זו. כך לפי פרסום של statewatch.org.

לדוגמה, בשנת 2006 הוכנסו כללים (באמצעות "החלטת המסגרת השוודית") כדי להבטיח שיתוף נתונים חוצה גבולות. לאחרונה, שתי תקנות חדשות המציגות "מסגרת עבור שיתוף פעולה" בין מסדי נתונים של האיחוד האירופי ומערכות מידע סוכמו על ידי הפרלמנט האירופי. כאשר הם נכנסים לתוקף, התאמת נתונים אוטומטית במטרה לזהות זהויות מרובות תוגש בין מסדי נתונים שונים של אכיפת החוק ומאגרי ההעברה של האיחוד האירופי.

מסמך שהופק על ידי הנשיאות הרומנית שם דגש על אוטומציה בחילופי נתונים בין כוחות המשטרה הלאומית. הכוונה היא לאמץ את טיוטת הטקסט בתחילת מאי, כבסיס לעבודה בעתיד. כחלק מהמהלך לשיתוף מידע באיחוד הוכנסה לפיילוט מערכת European Police Records Index System. צרפת, פינלנד, גרמניה, אירלנד וספרד השתתפו בפרויקט פיילוט זה, כמו גם Europol. שלוש מדינות נקשרו כמשקיפות: הונגריה, בלגיה ואוסטריה.

"מטרת ה-EPRIS-ADEP הוא אוטומציה של תהליכים ידניים. משימה הגוזלת זמן לזיהוי האם נתונים מסוימים הקשורים לאכיפת החוק זמינים באחת או יותר ממדינות החברות (MS) על מנת לאפשר ולאפשר חילופי מידע דו - צדדיים או רב - צדדיים. פרויקט הפיילוט נועד ליצור מערכת טכנית של הצלבת מסדי נתונים לאינדקס משותף על ידי כל משתתף, המכיל תמצית של רשומות אכיפת החוק."

שילוב נתונים בין שירותי אכיפת חוק באירופה צפוי לשפר את פעילות הנגד טרור ופשיעה באיחוד, ולצד זאת, להקשות על פעילות שירותי ביון באיחוד. טרם ברור אם משטרת ישראל צפויה להתחבר למערכת שיתוף המידע הזו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית