דיווח: מערכת נגד רחפנים של אלביט הותקנה על גג הפרלמנט של שוודיה

לפי מקור שעמו שוחח אתר Dagens ETC, הציוד מוצג במהלך השבוע למבקרים נבחרים

דיווח: מערכת נגד רחפנים של אלביט הותקנה על גג הפרלמנט של שוודיה

By Holger.Ellgaard - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=13420546

הפרלמנט של שוודיה (Riksdag) צולם כאשר על גגו מערכת נגד רחפנים של אלביט מסוג "שמיים אדומים״ (Red Sky). ייתכן ומדובר בעסקה עליה דיווחה אלביט בסוף אפריל האחרון.

״הציוד הניצב על גג בניין הפרלמנט המזרחי מורכב משלושה מרכיבים הניצבים על מבנים דמויי חצובה. הם נראים במלואם ממפלס הרחוב. לכמה מומחי הגנה, המעוניינים להישאר בעילום שם, הייתה גישה לתמונות של Dagens ETC ומאמינים כי מדובר במערכת צבאית לזיהוי וניטרול מעופפים״, כותבים באתר Dagens ETC שדיווח לראשונה בנושא.

״מקור אומר ל-Dagens ETC שעובדי אלביט התרוצצו ברחבי בניין Riksdag במשך השבוע האחרון. גם ישראלים וגם שוודים. Dagens ETC ביקש את רשימות המבקרים של Riksdag שמראות שנציגים שוודים מאלביט נפגשו עם גורמי ביטחון שוודים בהזדמנויות חוזרות ונשנות במהלך האביב. גם עובדי אלביט ישראלים השתתפו. הפגישה האחרונה הייתה לפני שלושה שבועות.״

על פי הפרסום, הגורמים מאשרים כי הפגישות התקיימו אך מסרבים להתייחס לתוכן הפגישות או לקשר האפשרי שלהן לציוד הצבאי שנמצא כעת על גג בית הפרלמנט. לפי מקור שעמו שוחח Dagens ETC, הציוד מוצג במהלך השבוע למבקרים נבחרים, כולל פוליטיקאים ונציגי ה-Riksdag, בית המשפט, הכוחות המזוינים והמשטרה.

Dagens ETC ניסה לצור קשר עם אלביט מערכות שבדיה לצורך תגובה - ללא הצלחה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית