דיווח: כחצי מהטילים האיראנים נפלו כתוצאה מכשלים טכניים בדרכם לישראל

נתונים חדשים הממשיכים להתפרסם לגבי האמל״ח האיראני ששוגר לעבר ישראל, מעלים תמונה קצת שונה מהדיווחים ששני הצדדים מסרו לציבור

כוחות פיקוד מרכז של ארה"ב, בתמיכת משחתות הפיקוד האירופי של ארה"ב, השמידו יותר מ-80 מל"טים ולפחות שישה טילים בליסטיים שנועדו לפגוע בישראל מאיראן ותימן, כך מסרה סנטקום ביום ראשון ב-X. דיווח של wsj.com

עוד עולה, כי גורמים אמריקנים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מחצית מהטילים הבליסטיים שאיראן שיגרה נכשלו בשיגור או נפלו מהשמים לפני שהגיעו ליעדיהם.

על פי הדיווח, איראן שיגרה כ-120 טילים בליסטים ועוד 30 טילי שיוט (מטוסי קרב של צה״ל יירטו 25 מהם). בנוסף, 170 מל״טים. כל המל״טים יורטו או נפלו בדרך.

״שוחחתי היום עם חברי טייסות הקרב 494 ו-335 כדי לשבח אותם על מיומנותם האווירית יוצאת הדופן והמיומנות בהגנה על ישראל מפני מתקפה אווירית חסרת תקדים של איראן. אנשי השירות האמיצים האלה גורמים לכולנו להיות גאים״, כתב נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, ברשת X

על פי דיווח של אתר jpost, מקור אמריקאי אמר ל-ABC News כי חמישה טילים איראנים פגעו בבסיס נבטים של ישראל במהלך המתקפה האווירית של איראן במוצאי שבת, וגרמו נזק למסלול הראשי, למטוס תובלה C-130 ולמספר מתקני אחסון. 

בדיווח נוסף של ABC News, נטען כי סה״כ 9 טילים איראנים חדרו את מערך ההגנה. חמישה פגעו בבסיס נבטים ועוד ארבעה פגעו בבסיס אחר של חיל האוויר בדרום. ברשת האיראנית נטען כי מדובר כנראה בבסיס רמון. 

אם הדיווחים נכונים, מתוך כ-120 טילים נפלו חצי כתוצאה מתקלות טכניות. מתוך ה-60 הנותרים, יורטו 51 ועוד 9 פגעו בשני בסיסים בישראל. כלומר, כ-85 אחוזי יירוט. מרשים, אך פחות ממה שטען דובר צה״ל. 

על פי תמונות נפלים שעלו ברשת, הטילים האיראנים ששוגרו לעבר ישראל, היו מסוג EMAD עם טווח של כ-2000 ק״מ. נפל אחד כמעט שלם נמצא בים המלח. על פי דיווח באל ג׳זירה, טילי השיוט היו מסוג Paveh cruise missile. 








 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית