מערך ההגנה האווירית הרב לאומי על שמי ישראל עמד בעומס האיראני - עם אחוז חדירה קטן מאד

לפי דובר צה״ל יורטו 99 אחוזים מהחימושים | ביירוטים השתתפה ישראל, בסיוע ארה״ב, בריטניה וירדן ומדינות נוספות

קרדיט: התעשייה האווירית

על פי דיווחים בתקשורת הישראלית, מערך ההגנה האווירית הרב לאומי המורכב ממטוסי קרב וסוללות מיירטים מסוגים שונים, עמד בעומס של התקיפה האיראנית. על פי דובר צה״ל, יורטו 99 אחוזים מהחימושים ששוגרו מאיראן לעבר ישראל. 

למרות שחלק מהטילים האיראנים חדרו את המערך ופגעו בבסיס נבטים, בצה״ל טוענים כי הבסיס ממשיך לתפקד ולא נגרמו נזקים משמעותיים. תמונות של הפגיעות טרם פורסמו וכנראה לא יפורסמו מטעמי ביטחון מידע. ישראל לא רוצה להראות לאיראן מה תוצאות המתקפה. 

מי שמחפש את דיוק הטילים האיראנים למרחקים כאלו, יוכל לחפש אותו בתקיפה האיראנית נגד בסיס חיל האוויר האמריקאי בעין אל-אסד. 

לפי דובר צה״ל, ביירוטים השתתפה ישראל, בסיוע ארה״ב, בריטניה וירדן. גם צרפת וסעודיה טענו שהם השתתפו ביירוטים, טרם ברור מה חלקן. 

בתעשייה אווירית, מפתחת מערכת חץ 2 וחץ 3, אומרים כי המערכות יירטו באופן מדויק את הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח והגנו על תושבי ישראל. 

״מערכות המכ״מ והמודיעין של התעשייה האווירית המשמשים את כל מערכות ההגנה של צה״ל איפשרו מענה רחב היקף ומערכתי״, טוענים בחברה. 

עמיר פרץ, יו״ר התעשייה האווירית: ״אני גאה ומודה לעובדות ולעובדים שלנו שהיו שותפים היום להצלחה בהגנה על מדינת ישראל״.

בועז לוי, מנכ״ל התעשייה האווירית: ״מהנדסי התעשייה האווירית פועלים לאורך שנים אל מול האיומים כנגד מדינת ישראל ומפתחים מצוינות שבאה לידי ביטוי בתוצאות שראינו הלילה, זאת בתמיכה ושיתוף פעולה מלא עם משרד הביטחון וצה״ל. אני גאים לשמור על בטחון ישראל כנגד כל איום, מורכב ככל שיהיה.״

על פי פרסום באתר FT, ראש ממשלת בריטניה, רישי סונק, אישר כי טייסים בריטים הפילו מספר מל"טים איראניים וסייעו להציל חיים "לא רק בישראל, אלא גם במדינות שכנות כמו ירדן". לדבריו, אילו הייתה התקיפה מוצלחת, "קשה יהיה להפריז בתוצאה של יציבות אזורית".

בקייב, הנשיא וולודימיר זלנסקי הדגיש את ההשפעה ההרסנית של מל"טים איראניים, שרוסיה משתמשת בהם במלחמתה באוקראינה. "הקול של מל"טי 'שאהד', כלי טרור, זהה בשמי המזרח התיכון ואירופה. הצליל הזה חייב לשמש קריאת השכמה לעולם החופשי", אמר.

עוד נמסר מצה"ל כי 25 מתוך 30 טילי השיוט הופלו על ידי מטוסים ישראלים מחוץ לגבולות המדינה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית