פוחתת התמיכה בקונגרס האמריקני במכירת מטוסי קרב F-15 לחיל האוויר הישראלי 

לנציגים הדמוקרטים והרפובליקנים בוועדות החוץ של הסנט ובית הנבחרים יש סמכות לחסום עסקות נשק

צילום: דובר צה״ל 

פיחות במידת התמיכה בקונגרס האמריקני במכירת מטוסי קרב F-15 לישראל בעקבות המלחמה בעזה.

חבר הקונגרס הדמוקרט ג'ורג'י מיקס מניו יורק הביע בדיון בוועדת החוץ הסתייגויות ממכירת  מטוסי F-15 לישראל, וביקש לקבל תדרוך מפורט מהממשל בנושא המכירה, כשהוא מביע ספק אם יאשר את העסקה.

"רצוני לדעת באיזה סוג נשק ישתמשו הישראלים כדי לגרום לעוד הרג. עלי להבטיח שהסיוע ההומניטרי בעזה יגיע ליעדו. לא אסכים שאנשים ימותו ברעב, אני דורש שחמאס ישחרר את החטופים וכן פתרון שתי מדיניות". 

דפנס ניוז מוסר כי מדובר במכירת 50 מטוסי קרב F-15, טילי אוויר-אוויר מתקדמים לטווח בינוני, ערכות תקיפה של בואינג שהופכות פצצות טיפשות לחכמות, והתכניות הן לאספקה לא לפני סוף העשור הנוכחי. 

לנציגים הדמוקרטים והרפובליקנים בוועדות החוץ של הסנט ובית הנבחרים יש סמכות לחסום עסקות נשק, ומחלקת המדינה מוסרת להם דיווחים על העסקות לפני הגשה למליאת הקונגרס.

תחילה תמכו חברים בוועדות בשני הבתים במכירת המטוסים לישראל, אולם בשבוע שעבר שלחו מכתב לנשיא ולמזכיר המדינה בו הביעו דאגה מאספקת  מטוסי הקרב והחימושים.

גנרל מייק קורילה, מפקד סנטקום העיד בשבוע שעבר בפני הוועדות, ואמר בתשובה לשאלות שהתכניות להקמת מזח בעזה לקליטת  סיוע הומניטרי הן סודיות, אילו שר ההגנה אוסטין הוסיף כי ארגוניים לא ממשלתיים הם שיפיצו את  משלוחי הסיוע בתוך רצועת עזה, אך לא מסר פרטים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית