ארה"ב מצניחה מזון לעזה: שלושה מטוסי תובלה הצניחו 38,000 ארוחות לתושבי עזה

דובר הבית הלבן ג'ון קרבי הוסיף שמנת הסיוע הראשונה תכלול חבילות "מזון המיועד לצריכה מיידית"

החלה אתמול הצנחה אמריקנית של סיוע במזון לתושבי עזה. שלושה מטוסי הרקולס C-130 ('קרנף') של חה"א האמריקני מרכז הצניחו חבילות מזון לתושבי עזה. 

סוכנויות CNN ו-AP דיווחו כי המטוסים הצניחו 66 מארזים, ובהם 38 אלף ארוחות "לצריכה מיידית". כל אחד משלושה המטוסים הצניח 22 מארזים. מוושינגטון מדווחים שיהיו הצנחות נוספות, ואולי העברת סיוע בדרך הים מקפריסין. 

הנשיא ביידן הודיע ביום ששי על תכניות לביצוע הצנחה אמריקנית ראשונה של סיוע במזון לעזה. "אנו חייבים לעשות יותר, וארה"ב תעשה יותר. מדובר בסיוע שיגיע בקרוב", אמר הנשיא לכתבים בוושינגטון. 

דובר הבית הלבן ג'ון קרבי הוסיף שמנת הסיוע הראשונה תכלול חבילות "מזון המיועד לצריכה מיידית". לדבריו ישראל ניסתה בעצמה  להצניח סיוע לעזה, והיא תומכת במבצע אמריקני כזה. בשבוע שעבר היו הצנחות סיוע לעזה של מטוסים מצרפת ומירדן. קרבי הזכיר

גם אפשרות של העברת סיוע בים: ארה"ב בוחנת אפשרות ליצור מסדרון ימי ולהעביר לעזה כמויות גדולות של סיוע, כנראה מקפריסין בדרך הים.

סוכנויות הידיעות מזכירות כי הצנחת הציוד האמריקני החלה יומיים אחרי שביום חמישי שעבר נהרגו בעזה 115 פלשתינים ומאות נפצעו בהתנפלויות על שיירות סיוע.  

רשת CNN דיווחה אתמול אחה"צ שחיל אוויר הישראלי תקף מטרות במחנה פליטים ברפיח וכי לפחות 11 פלשתינים נהרגו, כולל ציוותי רפואה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית