משרד הביטחון ערך כנס ייעודי לשילוב עסקים קטנים בפיתוח קריית המודיעין בנגב

כמאה בעלי עסקים מעוטף עזה והנגב נענו לקריאת משרד הביטחון, והשתתפו בכנס שנועד לשלבם בפרויקט קרית המודיעין

אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, התאחדות התעשיינים, הרשות לפיתוח הנגב ומועצת בני שמעון קיימו אתמול (ד') לראשונה כנס ספקים בפרויקט קריית המודיעין, במטרה לשלב בהקמתו בעלי עסקים קטנים ובינוניים מהנגב ומעוטף עזה.

לכנס "עושים עסקים" הגיעו בעלי עסקים שתואמים לצרכים המקצועיים של הזכיין – חברת שיכון ובינוי - לשנה הקרובה: קבלני בנייה (שלד וגמר), ניקיון ואחזקה, גינון, נגרות, אלומיניום, מתכת וקונסטרוקציית פלדה. בכנס לקחו חלק גם בעלי עסקים משדרות, אופקים, שדות נגב ושער הנגב.

מטרת הכנס הינה לאפשר לבעלי העסקים לפגוש את מנהלי העבודה מטעם הזכיין, להציג את העסק שלהם, להבין את דרישות הסף, צורכי הפרויקט, לוחות הזמנים ותהליכי ההתקשרות ולבסוף להשתלב בו.

כל אלה במטרה לסייע לבעלי העסקים כלכלית ולהנגיש עבורם הזדמנויות לצמיחה ויצירת התאגדויות עסקיות, במיוחד בתקופה מורכבת זאת בה חלק מהעסקים נאלצו לסגור שעריהם בשל המלחמה וספגו הפסדים כלכליים לא מבוטלים. 

קריית המודיעין הינו מהפרויקטים הגדולים ביותר של משרד הביטחון והוא נבנה בצומת ליקית על ידי חברת שיכון ובינוי. הפרויקט ישתרע על שטח של 2,500 דונם, מתוכם כ-500 אלף מ"ר בנוי. בקרית המודיעין ישרתו כ-14 אלף חיילים בסדיר ואנשי קבע מהיחידות של אגף המודיעין.

כנס הספקים של קריית המודיעין מצטרף לשורה ארוכה של מפגשים עם ספקים וקבלנים מקומיים שמוביל בשנים האחרונות מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון במטרה לשלב כמה שיותר מהם בעבודות ההקמה ובתפעול בפרויקטים שמוביל המנהל, לרבות קריית התקשוב ומרכזי ההספקה. 

בעקבות כנסי הספקים האחרונים שהתקיימו בקרית התקשוב השתלבו בעבודות ההקמה של הקריה עשרות בעלי עסקים מהנגב בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

אלון יפרח, ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון: "מנהל המעבר דרומה שם לו למטרה לשלב בעלי עסקים מהנגב בכל אחד מהפרויקטים שלנו. כנס זה הוא מפגש ראשוני לפרויקט קריית המודיעין ואנחנו מקווים, דווקא בתקופה מאתגרת זאת, שנראה כמה שיותר עסקים מהדרום בכלל ומעוטף עזה בפרט - משתלבים בפרויקט זה".

ניר זמיר, ראש מועצת בני שמעון שבשטחה מוקמת קריית המודיעין:* "מיקומה האסטרטגי של קריית המודיעין מוכיח פעם אחר פעם כי לנגב תפקיד מרכזי בהמשך התפתחות המדינה שלנו, במיוחד בזמנים אלו. אני מברך על הכנס ובטוח כי שיתופי הפעולה הכלכליים שיניב יקדמו את האזור כולו - החל בייצור מקומות עבודה איכותיים וחדשים, השקעה דרמטית בתשתיות, תקציבים ועוד, שיזניקו את הנגב ובעלי העסקים באזור קדימה".

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים:* "אין בליבנו ספק שהמעשה הציוני הנכון הוא לבנות את בסיסי הצבא ולפתח את המדינה בתוצרת כחול לבן. משרד הביטחון כבר הוכיח שהוא יודע לעשות זאת היטב. הגעתי לכאן כי חשוב לי לוודא שדווקא בימים קשים אלו התעשייה הישראלית תקבל זריקת עידוד בדמות מכרזים של קריית המודיעין. השקעה זו בתעשייה הישראלית תוכיח את עצמה גם בעתיד, שכן היא תקדם ותעודד מעבר של הון אנושי דרומה".

סא״ל ד׳, סגן ראש מנהלת מעבר אמ״ן לנגב, ורע״ן אינטגרציה:*"פרויקט קרית המודיעין יהיה אבן דרך לכל צה"ל ולשותפים רבים. ותשמש מגדלור, בסטנדרט הבניה, בשירותי התפעול ובקידמה הטכנולוגית. הפרטת שירותים הינה אתגר ושינוי תרבותי וארגוני מהמעלה הראשונה. הקריה תהיה חממה טכנולוגית גדולה ומשמעותית בדרום ותשמש פלטפורמה ליצירת שותפויות והזדמנויות במרחב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית