קוריאה הדרומית מפתחת יכולות הטסת מבנה מטוסי קרב וכטב״מ

מדובר ביצירת שת"פ בין המטוס העתידי KF-21 לבין כלי טיס בלתי מאויישים

By AnShmat - Own work, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=140161379

דרום קוריאה החליטה שחיל האוויר שלה היה מורכב בעתיד ממטוסים מאויישים ולא מאויישים, תוך דגש על כלים אוטונומיים שיפעלו בלחימה בשיתוף מטוסים מאויישים.

מטוס הקרב הקוריאני KF-21, תוצרת בית, מתקרב לשלב של ייצור סדרתי, אולם בסיאול מסבירים שהולך וקטן מספר הצעירים בני 18 שמתגייסים לצבא, האיומים מצפון קוריאה הולכים ומחמירים, ויש לפתח טכנולוגיות חדשות. 

התעשייה האווירית KAI היא שותפה פעילה במגמות החדשות בחיל האוויר, ובתדרוך לדפנס ניוז נאמר שיש תכנית בת ארבעה שלבים לאינטגרציה מבצעית של כלים אוטונומיים עם כלים מאויישים בקרב. 

מדובר ביצירת שת"פ בין המטוס העתידי KF-21 לבין כלי טיס בלתי מאויישים, בעיקר מהדגמים הקטנים. חיל האוויר ירכוש מטוסים חד ודו-מושביים של KF-21, שהוא מטוס קרב דור 4.5.

הדו-מושביים מיועדים לשילוב עם כטמ"מים, כאשר הטייס שיישב במושב האחורי הוא  האחראי להפעלת כטמ"מים תוך סיוע במערכות בינה מלאכותית AI. 

הכוונה היא לשדרג את מטוסי הקרב לרמות של 5 ו-6, ובמקביל להקים מערכי חיישנים, לוויינים, מטוסי התראה מוקדמת, כטמ"מים ומטוסי קרב.

התכנית הקוריאנית מדברת על כטמ"מים שיגלו איומים אוויריים תוך שילוב מטוסי יירוט ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו ל"א ושיבוש מערכות ושידורים.

מבנה הכוח המוצע הוא מטוס קרב אחד השולט בארבעה כטמ"מים הצמודים אליו וממלאים משימות לחימה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית