חברה גרמנית בבעלות רפאל, שוקלת לפתוח מפעל ייצור נ״ט באוקראינה

״הצעד הראשון יהיה לחקור האם ייצור משותף של ה- Panzerfaust 3 אפשרי באוקראינה״, נכתב בפרסומים אודות שיתוף הפעולה הצפוי 

Image: General Staff of the Armed Forces of Ukraine

Dynamit Nobel Defense, חברה גרמנית בבעלות רפאל, בוחנת ייצור משותף של נשק נגד טנקים Panzerfaust-3 באוקראינה. פרסום של hartpunkt. מדובר בהתפתחות המדגישה את העמקת קשרי ההגנה בין גרמניה לאוקראינה. 

שיתוף הפעולה נחתם ב-17 לחודש בין חברת Dynamit Nobel Defense לבין החברה האוקראינית JSC (לשעבר Ukroboronprom). על פי הפרסום של hartpunkt, שיתוף הפעולה נבחן סביב ייצור טיל ה-Panzerfaust-3. 

״הצעד הראשון יהיה לחקור האם ייצור משותף של ה- Panzerfaust 3 אפשרי באוקראינה. לדוגמה, ההרכבה הסופית של ה- Panzerfaust 3 יכולה להתבצע על ידי חברות אוקראיניות. בשלב שני, ניתן להעלות על הדעת ייצור מורשה באוקראינה״, לפי הפרסום. 

״כ-30 שנה לאחר הכנסתו לבונדסווהר, צבא גרמניה, ה-Panzerfaust 3 הוא נשק פופולרי במלחמת אוקראינה-רוסיה. המערכת שסופקה ממאגרי הבונדסווהר - בגרסה העדכנית ביותר Panzerfaust 3-IT DM72 A1 - שימשה נגד טנקים וכלי רכב משוריינים רוסיים מאז החודשים הראשונים של המלחמה. 

״ה-Panzerfaust 3-IT שוקל כ-15 ק"ג ומסוגל להילחם בכל טנק קרב רוסי מודרני - אפילו עם שריון ריאקטיבי - במרחקים של כ-400 מטרים. בנוסף, כחלק מהתמיכה הצבאית הגרמנית, הוזמנה DND לספק עוד כמה אלפי בזוקות לאוקראינה, כך שספרי ההזמנות של החברה התמלאו היטב. 

״ייצור באוקראינה עשוי להקל על יכולת הייצור המוגבלת בגרמניה. בנוסף לאוקראינה, גם משתמשי Panzerfaust 3 רבים אחרים רוצים להגדיל את מלאי התחמושת שלהם, וה-RGW 110, הדגם היורש של Panzerfaust 3, נמצא בנקודת הזינוק. 

״עם ביצועים דומים לראש הנפץ של Panzerfaust 3-IT - כושר חדירה של 1,000 מ"מ בפלדת שריון כולל ריאקטיבי, אומרים שה-RGW110 HH-T קל יותר בכארבעה קילוגרמים ועם מרחק לחימה של עד 800 מ' , פי שניים ממרחק הלחימה בהשוואה ל-Panzerfaust 3.








 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית