דיווח: מחצית מצי מטוסי הקרב F-15 של סינגפור יעברו לבסיס ארה"ב באי גואם 

By Airman 1st Class Renishia Richardso - This image was released by the United States Air Force with the ID 090506-F-2449R-007 (next).This tag does not indicate the copyright status of the attached work. A normal copyright tag is still required. See Commons:Licensing.العربية ∙ বাংলা ∙ Deutsch ∙ Deutsch (Sie-Form) ∙ English ∙ español ∙ euskara ∙ فارسی ∙ français ∙ italiano ∙ 日本語 ∙ 한국어 ∙ македонски ∙ മലയാളം ∙ Plattdüütsch ∙ Nederlands ∙ polski ∙ پښتو ∙ português ∙ русский ∙ slovenščina ∙ svenska ∙ Türkçe ∙ українська ∙ 简体中文 ∙ 繁體中文 ∙ +/−, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6808984

שת"פ חדש בין ארה"ב לסינגפור: בסיס חה"א האמריקני אנדרסון באי גואם פותח את שעריו למחצית ממטוסי הקרב F-15 של סינגפור. 

מטרת סינגפור בשת"פ זה היא לשפר את יכולות הכוננות והמבצעיות של חיל האוויר שלה. האי גואם, שהוא בסיס צבאי אמריקני מרוחק, מצוי בים הפיליפינים, ובשנים האחרונות נשמעו איומים מצפון קוריאה על רצונה להשתלט על האי.

דובר הצי הפסיפי של ארה"ב אמר לדיפנס ניוז כי בסיס אנדרסון נמצא במיקום אסטרטגי, ותפקידו לתגבר את העוצמה האווירית באזור ההודי-פסיפי. 

על פי התכנית, סינגפור תעביר לבסיס אנדרסון בגואם 12 מטוסי קרב F-15G, וחה"א האמריקני הודיע שזה יהיה תגבור משמעותי של התשתיות, שכן הולכים להקים מתקני הדרכה ואימון לטייסי סינגפור ולהגדיל את מחסני התחמושת.

בשנת 2005 חתמה סינגפור על חוזה עם בואינג לאספקת 12 מטוסי F-15 דגם G, ומאוחר יותר הזמינה 12 נוספים, בסך הכל צי של 24  מטוסים.

מטוסי F-16 ישנים של חה"א של סינגפור עומדים לצאת מהשירות, והמדינה-עיר ממתינה לקבל את ראשוני מטוסי F-35 החמקניים מלוקהיד מרטין. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית