סין וארה״ב תמימות דעים: רואות במדינה פלסטינית פתרון מדיני לסכסוך בעזה

לצד הבית הלבן שאמר במפורש כי יתמוך במדינה פלסטינית, גם שר החוץ הסיני אמר דברים דומים בועידת מינכן שנסגרה לאחרונה

Credit: Kyodo via Reuters Connect

פרסום באתר chinamil מביא את דבריו שר החוץ הסיני וואנג יי (Wang Yi) מיום שבת האחרון. וואנג, גם חבר הלשכה המדינית של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית של סין, אמר את הדברים במהלך נאום מרכזי שנשא במושב "סין בעולם" בוועידת הביטחון במינכן.

בנאומו אמר שר החוץ כי סין שואפת לבחון פתרונות לבעיות ״נקודות חמות״ בעולם ומקפידה על אי-התערבות בענייני פנים של מדינות אחרות. 

״סין מחויבת לשמור על אובייקטיביות והגינות, ומתנגדת לחיפוש רווחים אישיים. סין דוגלת בהסדר מדיני ומתנגדת לשימוש בכוח. היא מאמינה בטיפול הן בסימפטומים והן בסיבות השורש ומתנגדת לקוצר ראות ולחד צדדיות״, אמר וואנג.

״הודות לתיווך הפעיל של סין, ערב הסעודית ואיראן השיגו פיוס היסטורי, והובילו ל"גל של פיוסים" ברחבי המזרח התיכון, שהפך לפרקטיקה חיה של יוזמת הביטחון הגלובלית שהוצע על ידי הנשיא שי ג'ינפינג.

״ההסלמה האחרונה של הסכסוך חמאס-ישראל והמתח הגואה בים האדום מראים שוב שהנושא הפלסטיני תמיד היה הליבה של סוגיית המזרח התיכון. העקירה של דורות של פלסטינים ללא מדינה לגיטימית, היא אחת מהאפשרויות לכך. זו אחת מהעוולות הארוכות ביותר בתקופה העכשווית.״

וואנג אמר כי סין עומדת איתן בצד של שוויון וצדק, עבדה קשה להפסקת אש ולסיום האלימות, ועשתה כמיטב יכולתה להגן על אזרחים. ״סין פעלה כדי לדחוף את מועצת הביטחון לאמץ את ההחלטה הראשונה שלה בנושא מאז פרוץ הסכסוך חמאס-ישראל. סין גם פרסמה נייר עמדה על ההסדר המדיני של הנושא הפלסטיני-ישראלי״, אמר וואנג.

״סין קוראת להאיץ את מימוש המדינה העצמאית של פלסטין, לכנס ועידת שלום בינלאומית גדולה ואפקטיבית יותר כדי לממש את הדו-קיום בשלום בין פלסטין וישראל.״ 

רוסיה-אוקראינה

״גם במהלך המשבר באוקראינה, סין מעולם לא ויתרה על מאמציה לקדם שלום. הנשיא שי ג'ינפינג קיים באופן אישי תקשורת מעמיקה עם מנהיגי מדינות כולל רוסיה ואוקראינה, ושיחק תפקיד בונה בהתמודדות עם המשבר״, אמר וואנג. 

״סין גם פרסמה נייר עמדה בנושא ושלחה שליחים מיוחדים לתווך בהזדמנויות רבות. כל מה שסין עושה מוביל למטרה אחת, כלומר, לבנות קונצנזוס על סיום המלחמה ולסלול את הדרך לשיחות שלום.

״סין קידמה בהתמדה את ההסדר המדיני בסוגיית חצי האי הקוריאני. המשימה הדחופה ביותר היא למנוע מעגל קסמים, לטפל בחששות הביטחוניים הלגיטימיים של הצדדים המעורבים, ולפעול להתקררות המצב ולהחזיר את היציבות. 

״סין דחקה בצדדים במיאנמר לחתום על הסכם הפסקת אש בקונמינג, סין, ולשמור בתוקף על שלום ויציבות בצפון מיאנמר. כמו גם, לעודד את ASEAN לקדם הסדר נכון של סוגיית מיאנמר בהנחה של אי התערבות בענייני פנים.

״סין גם הציעה באופן פעיל תמיכה בממשל כולל ומתון באפגניסטן במטרה למנוע את התעוררות הטרור שם.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית