סין מציגה בסעודיה מל״ט תוקף ״בהשראת״ כלים ישראלים ואיראנים

חשיפת ה-ASN-301 בתערוכת ההגנה העולמית 2024 בסעודיה מאותת על הרחבת הפעילות של התעשייה הביטחונית הסינית במזרח התיכון 

https://www.militarydrones.org.cn/china-asn-301-anti-radiation-uav-system-p00145p1.html

דיווח של armyrecognition מתערוכת הנשק Defense Show 2024 שהתקיימה בסעודיה בתחילת החודש מציג את מל״ט ASN-301 תוצרת סין.

מדובר במל״ט הדומה למל״טי ה-Shahed-136 האיראני או ההארפי הישראלי (לפי הערכות נמכר לסין בשנות ה-90). 

״המל״ט תוכנן כמטוס כנף דלתא. הארכיטקטורה של ה-ASN-301 משקפת את זו של הארפי. תפקידו העיקרי הוא לחדור למרחב האווירי היריב, לשוטט עד לזיהוי אות מכ"ם. עם זיהוי, ה-ASN-301 מתביית על המטרה ומבצע פגיעה מדויקת. יכולת זו מציבה את ה-ASN-301 ככלי רב עוצמה לנטרול מערכות הגנה מבוססות מכ"ם״, כותבים בפרסום. 

״למרות קווי הדמיון שלו להארפי, ה-ASN-301 נבדל במפרט. משקל 135 ק"ג והוא מעט יותר קומפקטי באורך של 2.5 מטר לעומת 2.7 מטר של הארפי. עם זאת, הוא מציע מהירות מרבית משופרת של 220 קמ"ש מול 180 קמ"ש של הארפי, אם כי יש לו טווח פעולה מופחת של 288 ק"מ, בהשוואה ל-500 ק"מ של הארפי. הסיבולת של ה-ASN-301 מוגבלת לארבע שעות.

״תובנות טכניות על ה-ASN-301 חושפות את יכולות המיקוד שלו, עם התמקדות בתדרי מכ"ם הנעים בין 2 ל-16 גיגה-הרץ. ראש הביות שלו יכול לזהות מטרות ברדיוס של 25 ק"מ, והמערכת מתוכנתת לשלב עד שמונה אתרי מכ"ם שנקבעו מראש. ראש הנפץ כולל 7,000 חלקיקים מתפזרים ומופעל על ידי נתיך לייזר קרבה, המבטיח רדיוס של 20 מטרים.״

תפוצת החימוש המשוטט מדגישה היבט של האסטרטגיה הצבאית העכשווית: ההסתמכות הגוברת על מערכות אוטונומיות וחצי אוטונומיות. טכנולוגיות אלו מציעות הפחתת סיכון למפעילים אנושיים תוך הגברת הדיוק והיעילות של פעולות צבאיות. עם זאת, הם גם מציבים אתגרים אתיים ואסטרטגיים, במיוחד בנוגע לכללי המעורבות והפוטנציאל להסלמה בסכסוכים.

חשיפת ה-ASN-301 בתערוכת ההגנה העולמית 2024 לא רק מציגה את הטכנולוגיה הצבאית המתקדמת של סין, אלא גם מדגישה את האופי הדינמי והמתפתח של היכולות הצבאיות העולמיות. תצוגת האמל״ח הסיני בסעודיה מאותתת כי התעשיות הסיניות רוצות להגדיל מכירות במזרח התיכון

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית