דיווח: ארה״ב תקפה בסייבר שתי ספינות מלחמה איראניות 

המתקפה נועדה לבלום את יכולות שיתוף המידע של כלי השיט האיראנים עם החות׳ים 

https://t.me/Projectmeshkat/9145

ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר מוקדם יותר החודש נגד שתי ספינות צבא איראניות כחלק מתגובתה להרג שלושה חיילים אמריקאים על ידי פרוקסי הנתמכים על ידי איראן, כך אישר אתר VOA. פרסום של globalsecurity

פקיד אמריקאי, ששוחח עם VOA בעילום שם בגלל רגישויות מבצעיות, אמר שה-MV Behshad היא אחת מספינות היעד. הספינה הצבאית האיראנית אספה מודיעין על כלי שיט בים האדום ובמפרץ עדן. מקור בעל ידע על מתקפת הסייבר אמר כי גם פריגטה איראנית הייתה מטרה.

הגורם האמריקני אמר כי מתקפת הסייבר על ה-MV Behshad נועדה לבלום את יכולתה לחלוק מידע עם המורדים החות'ים בתימן הנתמכים על ידי איראן, אשר שיגרו טילים לתוך נתיבי שיט בינלאומיים.

מוקדם יותר החודש הזהיר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, מפני מאמצי תגמול פוטנציאליים "בלתי נראים" "כדי לשלוח מסר ברור מאוד שכאשר כוחות אמריקאים יותקפו, כשאמריקאים יהרגו,״נגיב, ונגיב בכוח".

מזכיר העיתונות של הפנטגון, מייג'ור גנרל פאט ריידר, סירב להגיב ל-VOA על המתקפה. חדשות NBC דיווחו לראשונה על התקיפה על ספינת הריגול האיראנית ביום חמישי אך לא דיווחו על מתקפת הסייבר על הפריגטה האיראנית.

כוחות ארה"ב בעיראק, סוריה וירדן הותקפו על ידי חמושים שנתמכו על ידי איראן יותר מ-160 פעמים מאז אמצע אוקטובר, זמן קצר לאחר ההתקפה של חמאס על ישראל. 

רוב התקיפות גרמו למעט או ללא פציעות או נזקים, אך תקיפה בסוף ינואר בבסיס ׳מגדל 22׳ בירדן נהרגו שלושה אנשי שירות אמריקאים ונפצעו עשרות אחרים. 

החות'ים אומרים שההתקפות הן סולידריות עם הפלסטינים ברצועת עזה. לפי גורם הגנה אמריקאי, החות'ים תקפו או איימו על כלי שיט מסחריים 48 פעמים מאז אמצע נובמבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית