'אריות הים' של הצי האמריקני התאמנו בקפריסין - איתות לאלו המבקשים לחמם את המזה״ת

מאז מלחמת 7 באוקטובר נהפכה קפריסין למקום ריכוז לאימוני כוחות מיוחדים מארה"ב

U.S. Navy SEALs and special warfare combatant-craft crewmen train with Cypriot underwater demolition command forces near Limassol, Cyprus on Jan. 25, 2024. The SEALs wrapped up three weeks of training Feb. 14. (Bill Carlisle/U.S. Navy) | 
Read more at: https://www.stripes.com/branches/navy/2024-02-16/navy-seals-cyprus-training-mediterranean-13023054.html
Source - Stars and Stripes

יחידת הקומנדו של הצי האמריקני NAVY SEALS 'אריות הים', וציוותי כלי שיט מיוחדים של הצי מתאמנים יחד עם יחידת הלוחמה הימית של קפריסין ליד לימסול.

בשבוע שעבר סיימו 'אריות הים' שלושה שבועות של אימונים, ולדברי ביטאון הצבא STARS AND STRIPES יחידות הקומנדו הפועלות במזרח הים התיכון מול חופי קפריסין הן אות וסימן ליריבים כי מתקפות באזור הים התיכון ייתקלו בעוצמה רבה.

קפטן ביל גלגר, מפקד כוח הלחימה מספר 2 של הצי, שלוחמיו התאמנו יחד עם הקפריסאים, אמר כי כך מעבירים מסר ברור: "אנו מבצרים ביחד את יכולותינו, וכך מבהירים שתוקפנות כלשהי תיתקל בתגובה מהירה ונחושה".

מאז מלחמת 7 באוקטובר נהפכה קפריסין למקום ריכוז לאימוני כוחות מיוחדים מארה"ב ומבעלות ברית כמו גרמניה, בריטניה והולנד. יחידות קומנדו של ארצות אלו נשלחו לקפריסין והועמדו בכוננות מאז תקיפת חמאס בעזה.

ממשלת ארה"ב העבירה ליוון מטוסי תובלה וספינות לחימה אמפיבית, ואילו לקפריסין נשלחו כוחות קומנדו כמו 'אריות הים'. במהלך האימונים התרסק מסוק מול חופי קפריסין בעת תרגיל תדלוק אווירי.

'אריות הים' ומקביליהם מקפריסין תרגלו ביצוע משימות מסווגות בים, ובהודעת כוח המשימה מספר 2 נאמר כי הקשר שנוצר בין כוחות ארה"ב וקפריסין משמש לצורכי הרתעה והצגת חזות משותפת ומאוחדת מול איומים אזורים ואיומים על הביטחון הימי. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית