אימג'סאט תפתח יחד עם התעשייה של סינגפור לוויני צילום וידאו בצבע

לוויין ה-Knight מבוסס על יכולות ה-Runner של ISI ומספק, בין היתר, צילום וידאו בצבע מהחלל

קרדיט צילום: יונתן בלום

אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום לוויני החישה מרחוק עם החברות ST Engineering Satellite System ו- ST Engineering Geo-Insights - חברות בנות של תאגיד הביטחוני המוביל באסיה - ST ENGINEERING. החברות יפתחו יחד לווין מודיעין מתקדם מדגם Knight. 

אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI) הודיעה היום (ה) על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם  חברת ST Engineering Satellite System וחברת  ST Engineering Geo-Insights מסינגפור.

במסגרת ההסכם, הצדדים ישתפו פעולה לצורך פיתוח, מכירה ומסחור של לוויני תצפית מתקדמים (EO) ברזולוציה גבוהה מאוד (VHR). כשלב ראשון, החברות יפתחו במשותף לווין תצפית מתקדם ברזולוציה גבוהה בשם Knight אותו ישווקו ללקוחות בטחוניים ומסחריים בעולם.

לוויין ה-Knight הינו לוויין מודיעין המספק תמונות True Color ברזולוציה של 50 ס"מ המתאימה ליישומים צבאיים.

הלווין מתבסס על התכן האופטי המתקדם של לוויין ה-Runner, אותו שיגרה החברה לחלל במסגרת תכנית החלל הלאומית של צ'ילה. בדומה ל-Runner גם לוויין ה-Knight מאפשר יכולת צילום וידאו בצבע (Full motion video – FMV) מהחלל. 

אחד החידושים המרכזיים בלוויין ה-Knight הוא מערכת חישה מתקדמת בטכנולוגיית SWIR (Short Wave Infra Red) המאפשרת הדמאה באורכי גל אשר אינם נראים לעין. 

לוויין ה-Knight צפוי לאפשר צילום וידאו ברזולוציה גבוהה של 1.5 מטרים בטכנולוגיית SWIR. 

החברות צופות שלוויין ה-Knight הראשון ישוגר במהלך שנת 2027 והוא ישולב בקונסטלציות הלוויינים הקיימות של שתי החברות – GlobalEye של אימג'סאט ו- NEqO של ST Engineering.

מנכ"ל ISI, נועם סגל: "אנו שמחים וגאים על הסכם שיתוף הפעולה עם ST Engineering. הלווין ישמש את החברות להרחבת היכולות בתחום המסחרי והאזרחי. אני בטוח שההסכם הוא תחילתו של דרך משותפת וארוכה בין החברות.״ 

Goh Ing Nam, מנכ"ל ST Engineering Satellite Systems: "שותפות זו עם ISI מסמלת קפיצת מדרגה בטכנולוגיית החלל ובמיצוב העסקי עבור שתי החברות. על ידי שילוב החוזקות שלנו, אנחנו לא רק מרחיבים את השוק העסקי שלנו אלא גם יוצרים סינרגיות המשפרות את היצע המוצרים שלנו.״


 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית