תקיפה בתימן: קואליציה בהובלת ארה״ב ובריטניה תקפה כ-60 מטרות של החות׳ים

"אנו רואים בלוחמים החות'ים ובנותני החסות האיראנים המערערים את היציבות שלהם אחראים להתקפות הבלתי חוקיות, חסרות ההבחנה נגד ספנות בינלאומית״, אמר הגנרל מייקל. אריק קורילה, מפקד USCENTCOM

https://x.com/CENTCOM/status/1745647248866738322?s=20

פיקוד מרכז של צבא ארה״ב מדווח כי 60 מטרות נפגעו הלילה בתימן ב-16 מקומות, כולל צמתי פיקוד ובקרה, מחסני תחמושת, מערכות שיגור, מתקני ייצור ומערכות מכ"ם להגנה אווירית המשמשות את המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן. נורו ושוגרו מעל 100 סוגי פצצות וטילים מונחים. כך לפי דיווח של LucasFoxNews

[https://x.com/ianellisjones/status/1745631343713648675?s=20]

"אנו רואים בלוחמים החות'ים ובנותני החסות האיראנים המערערים את היציבות שלהם אחראים להתקפות הבלתי חוקיות, חסרות ההבחנה נגד ספנות בינלאומית שהשפיעו עד כה על 55 מדינות, כולל סיכון חייהם של מאות יורדי ים, כולל אמריקאים״, אמר הגנרל מייקל. אריק קורילה, מפקד USCENTCOM. "הפעולות הבלתי חוקיות והמסוכנות שלהם לא נסבלות, והם יישאו באחריות".

משרד הביטחון הבריטי פרסם כי: ״ב-11 בינואר, מטוסי חיל האוויר המלכותי הצטרפו לכוחות הקואליציה בתקיפה במספר מתקנים ששימשו את פלג המורדים החות'ים בתימן כדי לתקוף את הספנות בדרום הים האדום.

״משחתת הצי המלכותי HMS Diamond כבר הייתה פעילה לצד ספינות מלחמה אמריקאיות וצרפתיות בהגנה על נתיבי שיט בינלאומיים חיוניים נגד מל"טים וטילים חות'ים. בהתחשב בהתמדה של החות'ים באיומים על ספינות סוחר, שכמה מהן כבר סבלו מנזק, וההתמקדות המכוונת ב-HMS Diamond וספינות הצי האמריקני ב-9 בינואר, כוחות הקואליציה זיהו מתקנים מרכזיים המעורבים בהתקפות אלו, והסכימו לערוך תקיפה מתואמת כדי לצמצם את יכולתם של החות'ים להפר את החוק הבינלאומי בדרך זו.

״לפיכך, ארבעה מטוסי טייפון RAF FGR4, הנתמכים על ידי מטוס תדלוק אווירי וויאג'ר, השתמשו בפצצות מונחות Paveway IV כדי לבצע תקיפות מדויקות בשניים מהמתקנים החות'ים הללו. אחד מהם היה אתר בצפון מערב תימן המשמש לשיגור מל"טים. מספר מבנים המעורבים בפעולות מל"טים היו מטרות המטוס שלנו.

״המקום השני שנפגע על ידי המטוסים שלנו היה שדה התעופה באבס. המודיעין הראה כי הוא שימש לשיגור טילי שיוט ומל"טים מעל ים סוף. כמה מטרות מפתח בשדה התעופה זוהו והושמדו לדין על ידי המטוסים.״

עם זאת, יש כאלו שמטילים ספק ביעילות התקיפה האווירית המערבית. ״לאחר שצברו ניסיון של שני עשורים בלוחמת גרילה מאז 2004 ושרדו מלחמה אזורית מאז 2015, החות'ים ביזרו והסתירו את היכולות הכבדות, הבסיסים והמחנות שלהם, פיתחו ניידות והסוואה בזמן מלחמה, ושלטו בתעמולה ובדיסאינפורמציה״, כותב איברהים ג'לאל ממכון Middle East Institute.

בין אם אתם בעד או נגד התקיפות, ד״ר אייל פינקו כתב לפני כשבועיים מאמר שכותרתו ״פרשנות | בלי תקיפת תשתיות החות׳ים - תעלת סואץ תמשיך להשאר סגורה״. במאמר טען פינקו כי תקיפה צבאית היא הדרך היחידה להתמודד עם החות׳ים במצב שנוצר. ״כל עוד נמשכת המלחמה בין ישראל וחמאס, ימשיכו החות'ים בביצוע התקיפות תוך ניסיון השפעה על המערכת הבינלאומית, על מנת לעצור את ישראל.״ 

האם ארה״ב ובריטניה ימשיכו לתקוף בתימן? זו שאלה פתוחה. במידה והחותים יגיבו במתקפת נגד ויצליחו לפגוע בספינות מלחמה המשייטות באזור או בספינות סוחר, ייתכן וסבבי התקיפות ימשיכו ואף יורחבו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית