ארה״ב מתחילה לייצא את פצצת STORMBREAKER

לפצצה המכונפת יש יכולות תנועה אוטונומית ופגיעה מדויקת במטרות גם בתנאי חשיכה, עשן ואבק

Photo courtesy of Raytheon Missiles & Defense

מחלקת ההגנה של ארה"ב אישרה לתאגיד ריית'יון תקציב של 344 מיליון דולר לייצור פצצות  מתקדמות STORMBREAKER מדגמים מתקדמים עבור זרועות צבא ארה"ב וגם לייצוא לנורווגיה, גרמניה, איטליה ופינלנד. 

הניסויים בפצצה החלו בסוף 2021. בעת הניסוי טייס מטוס F-35 הטיל את הפצצה על פי כל הנוהלים הנהוגים בעת קרב כד לדמות תנאי אמת. אחרי שחרור הפצצה עקב אחריה מטוס קרב F-18 SUPER HORNET באמצעות רשת קשר משותפת לשני הטייסים. 

בספטמבר 2022, הושלם הושלם ניסוי נוסף בפצצה ממטוס F-35. בחודש מרץ 2023, חיל האוויר הודיע כי הוא רוכש לעצמו אצווה ראשונה של פצצות אלו, עבור מטוסי F-15. 

האישור לייצוא ניתן עקב העניין הרב שמגלות מדינות רבות בחימוש החדיש. סטורמברייקר GBU-53 היא פצצה מדוייקת-גולשת מוטסת המוגדרת נשק חכם "משנה משחק" בתרחישי לחימה מודרנית, בגלל יכולות תקיפה מדויקת של מטרות נעות בתנאי מזג אוויר גרועים.

לפצצה המכונפת יש יכולות תנועה אוטונומית ופגיעה מדויקת במטרות גם בתנאי חשיכה, עשן ואבק. הטווח המבצעי של הפצצה הוא יותר מ-72 ק״מ. 

DEFENSE BLOG מדווח שחילות האוויר והצי של ארה"ב החלו להתאים את פצצות סטורמברייקר למטוסי קרב חמקניים F-35 , למטוסי F-18  סופר הורנט, ומטוסי הקרב F-15E כבר קיבלו אישור כשירות לשימוש מבצעי בפצצות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית