הושלם ניסוי נוסף בשיגור פצצות StormBreaker ממטוס F-35

StormBreaker כוללת ראש ביות רב-מצבי וראש נפץ המאפשר נטרול מטרות נעות ונייחות במרחק של יותר מ-45 מיילים (כ-72 ק״מ) | ניתן לטעון מספר פצצות כאלו בגיחה אחת לריבוי מטרות 

https://www.raytheonmissilesanddefense.com/news/2022/09/16/successful-weapon-release-tests-move-stormbreaker-one-step-closer-to-f-35-integration?utm_source=twitter&utm_medium=organic&utm_campaign=Air+Power,AIRDOM&utm_content=_AFA,AFA+ASC&utm_id=76507613537650761356139&linkId=182078228

הצי האמריקני, בשיתוף עם Raytheon Missiles & Defense, ביצע שני שיגורים של פצצה מונחית מסוג StormBreaker (לשעבר SBD) ממטוס F-35B Lightning II ב-0.9 מאך, השחרור המהיר ביותר עד כה מ-F-35. 

"אף נשק אוויר-קרקעי אחר לא יכול להשיג את מה ש-StormBreaker יכול מול מטרות מורכבות בסביבות מתמודדות", אמר פול פרארו, נשיא Air Power בחברת Raytheon Missiles & Defense. 

"בדיקות כמו אלה ממשיכות את ההתקדמות בשילוב StormBreaker בפלטפורמות הדור החמישי במאמץ להעביר את היכולת הנחוצה הזו ללוחמים של ארה"ב ובעלות הברית בהקדם האפשרי."

במהלך הבדיקות, שוגרו שתי הפצצות המונחות במרווח שלושים דקות. הן השתחררו בהצלחה וביצעו את התנהגויות הטיסה הנדרשות. 

StormBreaker כוללת ראש ביות רב-מצבי וראש נפץ המאפשר נטרול מטרות נעות ונייחות במרחק של יותר מ-45 מיילים (כ-72 ק״מ). הנשק מספק גם הזדמנויות לטפל ביותר מטרות בכל גיחה.

חיל האוויר האמריקני הכריז על יכולת הפעלה ראשונית של StormBreaker ב-F-15E Strike Eagle בשנת 2022. מפת הדרכים של האינטגרציה בתוכנית כוללת הרחבה נוספת לפלטפורמות מאוישות ובלתי מאוישות נוספות, כולל ה-F/A-18 Super Hornet של הצי האמריקני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית