צפו: עוצמת הקרב של חטיבת גולני, שאיבדה אמש את המג״ד המוערך

לפני פחות מחודש נשא סא״ל תומר גרינברג דברים ברחבת המסדרים של חמאס בעזה שנכבשה ע״י כוחות החטיבה, בטקס שקיימו לזכר הנופלים, והבטיח להשיב את הביטחון לעם ישראל

לוחמי גולני בבניין הפרלמנט של חמאס

במסגרת הקרבות הקשים שהתנהלו אתמול בשג׳עיה נהרגו עשרה לוחמי 669 וגולני, ובהם מג״ד 13, סא״ל תומר גרינברג. מחבלי חמאס פתחו באש לעבר כוחות צה״ל, וכאשר התקרבו אלה למקור הירי – הופעל כנגדם מטען חבלה. בפעולת החילוץ נפגעו לוחמים נוספים. גרינברג, בן 35, במותו, נכנס לתפקיד המג״ד רק בחודש יולי האחרון.

בין הנופלים בקרב גם אל״ם יצחק בן בשט, מפקד חפ״ק חטיבת גולני, שהיה כבר בהליך פרישה מצה״ל אך ביקש להצטרף ללחימה בחטיבה בה צמח.

גדוד 13 של גולני ספג מכה קשה עם פרוץ המלחמה בעקבות מתקפת הפתע האכזרית של חמאס, ואיבד 41 מקציניו וחייליו בקרבות ה-7 באוקטובר. במיוחד זכורים הקרבות בקיבוץ ניר עם, במוצב נחל עוז ובמוצב פגה – עליו פשטו למעלה ממאה מחבלי חמאס.  

הגדוד והחטיבה כולה התאוששו מהמכות הקשות, ועם תחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה הובילו קרבות עזים בסמטאות הצפופות תוך כדי טיהור השכונות, השמדת תשתיות טרור ואיתור אמצעי לחימה רבים. כמו כן, הכווינו כלי טיס וכוחות ארטילריה למכות אש אוויריות. באחת הפשיטות על מעוז של חמאס, חיסלו לוחמי גולני כשלושים מחבלים.

צפו בכוחות גולני בפעולה:

 

 

 

 

ב-13 בנובמבר כבש גדוד 13 של גולני את בניין הפרלמנט של חמאס בעיר עזה – אחד הסמלים האיקוניים של ארגון הטרור, שננטש במלחמה, והצטלמו מניפים את דגלי החטיבה ואת דגלי ישראל. הבניין פוצץ בהמשך ע״י כוחות צה״ל. כמו כן, השתלטו כוחות הגדוד על מפקדת משטרת החמאס, קריית הממשלה ומתחמים רשמיים נוספים, שכללו מתחמי אימונים, כלי נשק, חדרי חקירות ועוד.

ברחבת המסדרים של מוצב ״קטיבה״ שבלב העיר עזה, שם אומנו וקיימו טקסים מחבלי חמאס והג׳יהאד האיסלאמי, ביצעו לוחמי גדוד 13 וגדוד 51 של גולני טקס לזכר עשרות חבריהם שנפלו בקרבות מאז תחילת הלחימה. במהלך הטקס, נשא סא״ל גרינברג דברים מרגשים. ״אנו מתחייבים במעמד זה להשיב את הביטחון לתושבי עוטף עזה ולכל עם ישראל, להמשיך לפעול בנחישות ובקטלניות תוך הימנעות מפגיעה בחפים מפשע״.

״צדקת הדרך תמיד הייתה איתנו ותמיד תהיה איתנו״, הוסיף גרינברג. ״גדוד 13 לא נשבר לעולם וגדוד 13 לעולם לא יישבר. חטיבת גולני תמשיך להילחם עד הניצחון, עם ישראל חי״. כעת, מקבלים דבריו משנה תוקף מצמרר.

צפו בדבריו המלאים של סא״ל תומר גרינברג:

במהלך הלחימה ציינה סיירת גולני אבן דרך משמעותית, כאשר לוחמיה החדשים סיימו את מסלול ההכשרה שלהם לאחר שנה וארבעה חודשים. הם זכו לענוד לראשונה את סיכת ה״נמר המסורתית״ בטקס סיום המסלול, אותו קיימו בלב הרצועה.

״כל נאום סוף מסלול, אני מספר כמה שאני גאה במחזור המסיים. בימים אלו, זה מקבל משמעות אחרת״, אמר מפקד הסיירת, סא״ל דוד. ״אנחנו הדור שנפלה בחלקו הזכות והחובה להילחם עבור המדינה שלנו. היו גאים בעצמכם, המשיכו לפעול במקצועיות ובמסירות. אני גאה בכם. עד הניצחון!״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית