חטיבת ירושלים חשפה מתקפה מתוכננת על מגנן של צה״ל בעזה - וחיסלה את המחבלים

חטיבת ירושלים (חטיבה 16) היא חלק מאוגדת המילואים 252 - אחת משלוש אוגדות צה״ל המתמרנות בעזה

מפקד גדוד 9207, סגן-אלוף עמרי בחטיבה 16 | צילום: דובר צה״ל 

לוחמי צוות קרב של חטיבת ירושלים יחד עם כוחות מודיעין, יבשה ואוויר סיכלו ניסיון פיגוע בכוחותינו והשמידו פיר מנהרה בשטח המגנן. 

לאור התרעה מודיעינית על תקיפה מתוכננת של ארגון הטרור חמאס על אזור המגנן של לוחמים מצוות הקרב של חטיבת ירושלים (חטיבה 16, חטיבת מילואים), פינו הלוחמים את המגנן ונכנסו לכוננות להתקפת מחבלים. 

במקביל, בוצעו תקיפות מטרות קרב של מכלול האש החטיבתי בשיתוף חיל האוויר.

בהמשך, הלוחמים שהיו במארב ירו לעבר המחבלים שיצאו מפיר המנהרה, ירי שהוביל לפיצוץ מטען בפיר ולאחריו פיצוצי משנה. הלוחמים בשיתוף יחידת יהל"ם חשפו פיר נוסף במרחב והשמידו אותו.

באוגוסט 2022 נכנס אל"ם ניתאי עוקשי לתפקידו כמפקד חטיבה 16 והחליף את אל"ם יהודה לב אשר כיהן בתפקיד שנתיים קודם לכן. החטיבה היא חלק מאוגדה 252 ומפיקוד דרום. 

מדובר בחטיבת חיל רגלים שלחמה בכל מלחמות ישראל, אשר החלה  את פעילותה לקראת סוף מלחמת העצמאות, על בסיס לוחמי ההגנה, האצ"ל והפלמ"ח, ממרחב ירושלים. 

הייעוד העיקרי של החטיבה היה הגנה על ירושלים והפרוזדור שהוליך אליה, ובמיוחד על הר הצופים והקו העירוני. עם השנים השתנה הייעוד והרכב הכוחות, ולמרות השם שנותר, אין קשר בימינו בין החטיבה לבין ירושלים. 

בפברואר 2022 פרסמנו כתבה מקיפה אודות החטיבה ועל פועלה והאימונים שהיא עוברת לקראת לחימה בעזה. רוב לוחמי גדוד 8119 בחטיבה הירושלמית הם אנשי מילואים יוצאי חטיבת הנח"ל. 

אוגדה 252 מתמרנת כולה ברצועה - לראשונה מאז מלחמת לבנון הראשונה. מפקד האוגדה הוא תת-אלוף מורן עומר. 

האוגדה (נקראת גם עוצבת סיני) היא אוגדת מילואים בפיקוד הדרום, והעוצבה הקבועה הראשונה שהוקמה בצה"ל. היא מורכבת מחטיבה 16, חטיבה 14, חטיבה 12, אגד 454, אלו״ג 6252, גדחי״ק 381 ויחמ״מ 5864. (מקור: himush.co.il). 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית