בשורה טובה לתעשיות ביטחון ישראליות: אוסטרליה סגרה עסקה לרכש נגמ״שים מדרום קוריאה

נגמ"ש ה-Redback עשיר במערכות ישראליות: משגרי טילי ספייק תוצרת רפאל, מערכת המיגון האקטיבית "חץ דורבן", צריח ואופטרוניקה של אלביט ומיגון שריון של פלסן

By 대한민국 국군 Republic of Korea Armed Forces - 2014.5.20 육군 수도기계화보병사단 K-21 장갑차 전투사격훈련 K-21 combat firing practice, Republic of Korea Army Capital Mechanized Infantry Division, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36996234

ממשלת אוסטרליה חתמה הסכם עם החברה הדרום קוריאנית הנוואה דיפנס (Hanwha Defense) ליצור ואספקה לצבא האוסטרלי של 129 נגמ"שי חי"ר רדבק (RedBack)  בשווי כ-2.6 מיליארד דולרים.

יצור הנגמ"שים ייעשה באוסטרליה והאספקה לצבא תתרחש בשנים 2027-28.

כזכור, בחודש יולי האחרון דווח כי חברת הנוואה דיפנס הדרום קוריאנית היא הזוכה במכרז נגמ"שי העתיד של צבא אוסטרליה – תכנית Land 400 – וכי היא גברה במכרז זה על נגמ"ש KF-41 Lynx של החברה הגרמנית ריינמטאל, כאשר במקור הכוונה הייתה ליצור ואספקה של 450 נגמ"שים, אך המספר קוצץ דרמטית לפני כשנה וחצי כתוצאה משינוי בסדרי העדיפות של הצבא ובעיות תקציב.

המיוחד בנגמ"ש זה לעיניים ישראליות הוא עושר המערכות הישראליות המותקנות בו: משגרי טילי נ"ט "ספייק" תוצרת רפאל, מערכת המיגון האקטיבית "חץ דורבן", צריח MT30 Mk2 ומערכות אופטיות כולל מערכת מודעות מצבית מבית אלביט ומיגון שריון של "פלסן".

החימוש המרכזי בצריח הנגמ"ש הינו תותח 30 מ"מ מסוג Mk44S Bushmaster II ולצידו מקלע 7.62 מ"מ. על הנגמ"ש ניתן להתקין גם עמדת נשק נשלטת-מרחוק הכוללת מקלע 7.62 מ"מ, מקלע כבד 50. וכן משגר רימונים אוטומטי.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית