החות'ים מעלים הילוך: תקפו שלושה כלי שיט ביום אחד 

משחתת ה-CARNEY האמריקאית נחלצה לטובת כלי השיט המסחריים - חלקם נפגעו  

By U.S. Navy photo by Journalist Seaman Apprentice Charles A. Ordoqui - This image was released by the United States Navy with the ID 060124-N-2736O-002 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8229081

הסלמה במתקפות החות'ים נגד הספנות בים סוף: שתי ספינות סוחר ואניית מלחמה של הצי האמריקני הותקפו אתמול בטילים ובכלי טיס בלתי מאויישים של החות'ים בים סוף. 

מקורות ספנות מסרו לרויטרס שאניית ענק הנושאת אלפי מכולות, שהיתה בדרכה מארה"ב לסינגפור, הותקפה על ידי שני כטב"מים. 

אניית מכולות נוספת ניזוקה גם היא מתקיפת כטב"ם במרחק של כ-100 ק"מ צפונית-מערבית לנמל חודיידה בתימן. שתי האניות הן UNITY EXPLORER ו-NUMBER NINE.

דובר צה"ל תא"ל דני הגרי אמר אתמול בהקשר תקיפת האניות: "החות'ים ירו באניות בנשק איראני. זו בעיה בינלאומית". 

הפנטגון הודיע שהמורדים החות'ים דיווחו על תקיפת שתי אניות הקשורות לישראל, לא הודיעו על תקיפת אניית מלחמה אמריקנית. אך הפנטגון הודה ש"ידוע לנו שהיתה התקפה על המשחתת CARNEY ועל אניות נוספות בים סוף".

דובר החות'ים בתימן גנרל יחיא סארי מסר שאניה אחת נפגעה מטיל, והשניה מכטמ"מ, וזה קרה במצרי באב אל מנדב המחברים את ים סוף עם מפרץ עדן. הדובר אמר שהתקיפות יימשכו כל עוד הישראל ממשיכה במלחמתה נגד חמאס בעזה.

BBC דיווח שאניית המכולות הגדולה היא בבעלות בריטית, היא נפגעה מטיל וניזוקה קשות. בליל היו אף ידיעות שהחלה לטבוע. צוות האניה שידר קריאות מצוקה, וסוכנות הספנות הבריטית קראה לכל כלי השיט באזור לנקוט באמצעי זהירות. 

סוכנות הספנות הבריטית אמברי מסרה שהאניה השנייה שהותקפה קשורה מבחינת חברת הניהול שלה לאיש העסקים דוד אונגר, שהנו אזרח בריטי הרשום כישראלי תושב בריטניה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית