קיבל נשק למילואים - וירה באוויר בסמוך לגן ילדים 

"אתה יורה על גן ילדים, אתה לא גבר": הירי בוצע כחלק מסכסוך משפחתי סביב המחלוקת הנוגעת למשמורת על הילדים 

תמונה: משטרה

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב רהט, לאחר שבשל סכסוך ירה מנשקו באזור גן ילדים. 

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רפאל אביב מפרקליטות מחוז דרום, לפני כעשרה ימים הגיעה אחותו של הנאשם לאסוף את ילדיה מהגן. במקום החל ויכוח סביב המחלוקת הנוגעת למשמורת על הילדים, ובמהלכו הגיע גיסה של האחות למקום.

ברגע שנודע לנאשם על ההתחרשות בגן הילדים, לקח את הנשק, שקיבל במהלך שירות המילואים שלו, והגיע למקום. עם הגעתו יצא מרכבו וירה צרור של ארבעה כדורים באוויר בסמוך לגן הילדים.

בתגובה אמר הגיס לנאשם "אתה יורה על גן ילדים, אתה לא גבר" בתגובה כיוון הנאשם את הנשק לכיוון רגלו של הגיס, שעמד בסמוך לשער הגן, וירה כדור אחד אשר פגע ברצפה בסמוך לרגלו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציין עו"ד אביב כי: " אם לא די במתואר, הרי שיש לייחס חומרה יתרה לעובדה כי הנשק בו השתמש המשיב ניתן לו ע"י צה"ל, והוא הגיע למקום כשהוא לובש מדים באופן חלקי (מכנסי מדים). המשיב ניצל את האמון שניתן לו ע"י המדינה, בכך שהפקידה נשק בידיו, ובחר להשתמש בו למטרות פסולות, להטיל מורה על אחרים ואף לנסות ולפגוע באמצעות נשק זה באדם אחר."

"המבקשת תטען כי אמנם את הנשק נשא המשיב ברשות, אך אין בכך כדי להקהות את המסוכנות שנשקפת ממנו, שכן התעוזה בשימוש בנשק צבאי למימוש מעשי האלימות, ... שכן העבירות נעברו תוך הפרת חובת הנאמנות שיש לחייל כלפי המדינה עת זו מפקידה נשק בידיו."

לנאשם יוחסו עבירות של חבלה בכוונה מחמירה וירי מנשק חם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית