סלובקיה בחרה את מערכת ברק של התעשייה האווירית

מול תעשייה אוויירית התחרתה חברת רפאל עם מערכת הספיידר 

משרד ההגנה הסלובקי החליט לרכוש שלוש מערכות הגנה אווירית לטווח בינוני מסוג Barak MX מתוצרת התעשייה האווירית הישראלית בשווי של מעל 128 מיליון אירו. בכל משגר ניתן לצייד בשמונה טילים.

כפי שדיווחנו בספטמבר האחרון, המתחרה המרכזית של התעשייה האווירית במכרז זה הייתה חברת רפאל שהציעה משגרים של מערכת "ספיידר" (Spyder), עם 8 טילים בכל משגר, במחיר של כ-150 מיליון אירו.

מתחרות נוספות היו חברת דיאל (Diehl) הגרמנית עם 4 משגרים של מערכת IRIS-T SLM בשווי של כ-200 מיליון אירו וכן חברת MBDA הצרפתית שהציעה 3 משגרים של מערכת VL MICA בשווי של כ-170 מיליון אירו.

מערכת ה-Barak MX הנה מערכת הגנה אווירית ונגד טילים עם מבחר רב של אופציות טווחים: טווח בינוני עד 35 ק"מ, טווח ארוך עד 70 ק"מ וטווח מורחב עד 150 ק"מ.

המערכת יכולה ליירט מטרות עד לגובה של 30 ק"מ. בכל משגר ניתן לצייד שמונה טילים והמערכת כוללת קישור נתונים עוצמתי המחבר את מרכז ניהול הקרב (BMC) של מערכת "ברק" עם הטילים, תוך אבטחת תקשורת ותיאום יעילים.

למערכת יכולת התמודדות עם איומים כמו מטוסים, טילי גובה-ים וטילי שיוט, טילים בליסטיים טקטיים (TBM), כטב"מים, מסוקים ופצצות גלישה.

המערכת מיועדת למשימות שונות, כולל הגנה נקודתית, הגנה אזורית והגנה מפני טילים בליסטיים, מה שהופך אותה למתאימה לפריסה הן במערכות ימיות והן בטווח היבשתי, ניידת או נייחת.

במקביל לרכש מערכות Barak MX, רכש משרד ההגנה הסלובקי גם 36 משגרי טילי הגנה אווירית ניידים נישאי-אדם תוצרת החברה הפולנית פיורון (Piorun)  בשווי של כ-66 מיליון אירו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית