בישראל ממתינים בקוצר רוח לשחרור החטופים

היום (שישי) אמורים להשתחרר 13 חטופים משבי חמאס

אחרי דחייה של כ-24 שעות, תתחיל הפסקת האש ברצועת עזה הבוקר (יום ו'), ואילו אחר הצהרים תשוחרר קבוצת החטופים הראשונה, כך הודיע דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסארי.

החטופים ישוחררו בשעה 4 אחה"צ, והפסקת האש תחל בשעה 7 בבוקר. סוכנות רויטרס מוסרת שחמאס אישר בטלגרם שכוחותיו יפסיקו את האש מהבוקר. משרד ראש הממשלה הודיע שישראל קיבלה רשימה ראשונית של החטופים שישוחררו. 

ישראל הודיעה שהפסקת האש תימשך מעבר לארבעה ימים אם חמאס ישחרר 10 חטופים ביום, מדווחת סוכנות רויטרס. סוכם שבמשך ארבעה ימים ישוחררו 50 חטופים. אולם מקור פלשתיני אמר אתמול שיתכן שגל השחרורים השני יכלול אפילו 100 חטופים שישוחררו עד סוף חודש נובמבר. שני הצדדים מוסרים שבתום הפסקת האש תתחדש הלחימה. 

בישראל מוסרים כי אם הכל יתבצע כמתוכנן, ישוחררו אחר הצהרים 13 חטופים. התכנון הוא שהם יעברו בדיקות רפואיות בבסיס חיל האוויר בחצרים, שם ישוחחו לראשונה עם בני המשפחות, ויועברו לחמישה בתי חולים. 

הראשון יהיה סורוקה בב"ש, שם הוכן מתחם מיוחד עם אפשרות לבני משפחה ללון עם בן המשפחה ששוחרר. המשטרה נערכת לליווי החטופים מכרם שלום עד בסיס חצרים. במשהב"ט הוחלט לא לתשאל את הילדים אלא רק מבוגרים.

הממונה על החטופים והנעדרים תא"ל גל הירש מסר שאחרי שהגיעה הרשימה, מסרו קציני קשר הודעות למשפחות שיקיריהן מופיעים  ברשימה. הוא ביקש מהציבור לא להישמע ולהפיץ שמועות. אחרי שהתקבלה רשימת הנשים והילדים שאמורים להשתחרר היום, קציני קשר של צה"ל מסרו את הידיעות לכל המשפחות, אלו שיקיריהן ישוחררו בשלב הראשון ואלו שעדיין ימתינו  לשלבים הבאים. 

דובר צה"ל תא"ל דני הגרי אמר אתמול: "שום דבר לא סגור עד שהוא קורה בפועל. חמאס מתמחה בטרור פסיכולוגי. לפנינו ימי שמחה מהולה בעצב". מפקדות צה"ל נערכות למימוש המתווה שכולל הפוגות בלחימה. הכוחות יתייצבו בקו הפסקת האש בתוך רצועת עזה.

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ביקר באוגדה 36 בעזה ואמר: "אנו לא מסיימים את המלחמה, אנו ממשיכים עד הניצחון. אנו מנסים לחבר בין מטרות המלחמה שהלחץ בתמרון ייצר את התנאים לשחרור החטופים". 

שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול בשייטת 13 כי בחודשי דצמבר וינואר תהיה לחימה. "אנו נכנסים לתקופה שבה תהיה הפוגה, והיא תהיה קצרה. צריך לנצל את ההפוגה כד להתארגן, להתחמש ולהיערך להמשך הלחימה, אמר שר הביטחון.

מנהל בית החולים שיפאא בעזה ד"ר מוחמד אבו סלמייה נחקר אתמול בנושא ההוכחות שמצאה ישראל לכך שבית החולים שלו שימש מפקדה ומרכז שליטה של חמאס. משרד הבריאות הפלשתיני הודיע שמנהל בית החולים ד"ר סלמייה ועוד כמה רופאים נעצרו אתמול בבוקר במחסום שהוביל לדרום הרצועה. 

דובר צה"ל בערבית ריצ'רד הכט מסר שד"ר סלמייה לא הואשם במאומה, ואין טענה שהוא איש חמאס. "שאלנו אותו כמה שאלות מדוע היתה פעילות טרור מתחת לבית החולים שלו". 

שלטונות גרמניה ערכו אתנול חיפושים ב=15 אתרים חשודים, על סמך החוק החדש בגרמניה האוסר על פעילויות חמאס והארגון הפרו-פלשתיני סמידון. שרת הפנים של גרמניה ננסי פרייזר הודיעה שהחיפושים נערכו בארבע מדינות  בגרמניה. "אנו מממשיכים לפעול נגד פעילויות של איסלאם רדיקלי", אמרה השרה. סוכנות רויטס מוסרת שבגרמניה יש כיום  450 חברי חמאס שעוסקים בתמיכה, במימון, ובאיסוף תרומות. 

 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית