התעשייה האווירית בשתי עסקאות חימוש משוטט בהיקף למעלה מחצי מיליארד שקלים

משפחת החימוש המשוטט ארוכת הטווח של התעשייה האווירית כוללת את ההארופ, ההארפי והמיני הארפי

תמונה: תעשייה אווירית 

התעשייה האווירית חתמה על שני חוזים נפרדים עם שתי מדינות, לאספקת מערכות חימוש משוטט לטווח ארוך. השווי המשולב של שני החוזים הוא מעל לחצי מילארד שקלים.

שתי ההזמנות המשמעותיות מגיעות לאחר הצטיידות של מדינות נוספות מוקדם יותר השנה,  במערכות חימוש משוטטות לטווח ארוך. סדרת ההזמנות בשנה החולפת מבטאת את הביקוש הגובר בעולם ואת יכולותיה הייחודיות של משפחת החימושים המשוטטים של התעשייה האווירית.

משפחת החימוש המשוטט ארוכת הטווח של התעשייה האווירית כוללת את ההארופ, ההארפי והמיני הארפי.

תעשייה אווירית המציאה את החימוש המשוטט בשנות ה-80 של המאה הקודמת, ופיתחה את החימוש המשוטט הראשון ה-Harpy. משוטט ה- Harpy הינו בעל ראש ביות נגד קרינה, אשר יועד נגד מערכי הגנה אווירית. כיום התעשייה האווירית מציעה את הדורות המתקדמים של מערכת זו  Harpy-NG המיועד נגד מגוון רחב של מטרות קורנות.

נגזרת נוספת של משוטט ה- Harpy היא מערכת Harop, בעלת גרסאות ימית ויבשתית, אשר הוכחה מבצעית ומספקת מענה למגוון תרחישי לחימה ופעילויות נגד טרור. ההארופ מצויד במצלמות יום/לילה (מטע"דים ייעודים), וביכולת לסרוק, לאתר ולתקוף, בדיוק מרבי, מטרות נייחות או ניידות, ימיות או יבשתיות בטווחים גדולים. התקיפה יכולה להתבצע מכל כיוון ובכל זווית תקיפה.

Mini-Harpy הינו החימוש המשוטט היחיד בעולם כיום בעל ראש ביות משולש - אלקטרואופטי יום/לילה וביות קרינה. שילוב ראשי הביות מאפשר גילוי ותקיפה בתנאי ראות קשים ומקשה מאוד על המטרה להתחמק מגלוי והשמדה.

ה- Mini Harpy מצוייד בהנעה חשמלית ובראש קרב נגד טנקים. ה Mini Harpy כמו שאר המשוטטים ארוכי הטווח של תעשייה אווירית, משוגר מזוויל.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית