קבוצת YTCOM מספקת פתרון PTT over cellular לכיתות כוננות

כחלק מלקחי אירועי הטבח ב7.10, סיפקה החברה פתרונות תקשורת לכיתות כוננות, המחברים אותן ברשת אחת עם מגיבים ראשונים וכוחות הצלה 

קבוצת YTcom ספקית פתרון תקשורת PTT over cellular או POC בקיצור הנקרא EasyTalk+, מספקת שירותים לכיתות הכוננות שהוקמו כחלק מהתובנות אחרי הטבח של ה7.10 ביישובי העוטף. 

YTcom זכתה במכרז החשב הכללי באוצר (חשכ״ל) לספק שירותי POC בישראל יחד עם חברת סלקום, כספקית סלולר תומכת. במסגרת ההסכם בין החברות ובאישור משרד התקשורת, YTcom מספקת עדיפות ברשת הסלולר (QOS) לכוחות ביטחון, הצלה ומגיבים ראשונים. מדובר ביכולת ייחודית בשוק התקשורת הישראלי. 

משמעות יישום QOS היא מתן עדיפות ברשת הסלולר של סלקום ללקוחות שירות YTcom, על בסיס סים מיוחד של החברה המוגדר לקבל עדיפות זו. באירועי חירום ואירועים המוניים, כאשר רשת הסלולר לא מספקת שירותים לאזרחים ״רגילים״, כוחות ההצלה עם הסים המיוחד, יוכלו להמשיך לפעול ולקיים תקשורת PTT ונתונים נוספים בין הכוחות והמפקדות.  

[תמונה: YTcom]

כאמור, לפתרון של YTcom קוראים EasyTalk+ וניתן ליישם אותו בשתי תצורות מרכזיות. אחת: רוכשים מכשיר קשר ייעודי, אפליקציית EasyTalk וסים ומשתמשים במכשיר הקשר ככלי תקשורת ייעודי לתקשורת בין הכוחות עם עדיפות ברשת. שנייה: מתקינים אפליקציה ייעודית במכשיר הסלולר הפרטי (בחלופה זו לא ניתן לקבל QOS). בחלופה זו, כאשר מתקבלת שיחה פרטית, לא ניתן לממש את ה-PTT. 

לגבי כיתות הכוננות, כל רשות מקומית מחליטה על התצורה שבה היא רוצה לצייד את אנשי הכיתה. יש כיתות שבחרו באופציית אפליקציה סלולרית בלבד על המכשיר הפרטי של חברי הקבוצה. יש כאלו שבחרו לרכוש מכשיר ייעודי עם הסים שמאפשר QOS. ויש כאלו שיישמו צורה היברדית. חלק מכוחות ההצלה ברשות משתמשים במכשיר קשר ייעודי וחלק בטלפונים סלולריים אישיים. 

במקרה של תצורה היברידית, נוצר מצב שכוחות החירום משתמשים בטכנולוגיות שונות. חלק ב-POC וחלק ב-DMR. במקרה כזה, מסבירים בחברה, ישנו פתרון גישור מבוסס VOIP, המאפשר לכולם לדבר עם כולם בשעת חירום. לא משנה באיזו טכנולוגיה משתמש איש הביטחון וההצלה. 

שילוב כזה מאפשר לכל רשות מקומית גמישות מירבית הן ברכש (שיקול תקציבי) והן בפרקטיקה בשטח. עם ראש שקט, שבעת חירום, כולם יוכלו לדבר עם כולם. 

פתרון EasyTalk+ מאפשר גם חיבור ארצי של כלל הרשויות המקומיות לכדי רשת לאומית אחת, יחד עם כוחות הצלה ומגיבים ראשונים. אם נחזור לתרחיש קיצון כמו זה שארע ב7.10, רשת כזו יכולה להפחית במידה רבה את הכאוס ששרר בשטח בשעות הראשונות. 

גיל הופמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת YTcom, מספר על פעילות הקבוצה בחזית ובעורף במהלך המלחמה ואומר כי "הקבוצה רואה בחוסן העורף מרכיב חשוב בלחימה שקובע את אורך הנשימה של הצבא. הקבוצה מספקת רשת תקשורת למגיבים ראשונים כמו מד"א ומשטרה וכן לצבא ולכלל משרדי הממשלה. 

״במהלך המלחמה, חוברו לרשת הארצית הזו כיתות כוננות רבות ברשויות המקומיות וסופקו אלפי רישיונות לפיקוד העורף. בנוסף, הקבוצה נותנת פתרונות תקשורת גם לצה"ל ולמערכי החירום של הרשויות המקומיות, תשתיות לאומיות ולבתי חולים".

יו"ר ובעל הקבוצה, ניר שאול, מוסיף לגבי פעילות הקבוצה בצה"ל ומציין כי הקבוצה מספקת פתרונות תקשורת לזרועות צה"ל השונות (אמ"ן, חה"א, אט"ל), עובדת למול פיקודים מרחביים (דרום, מרכז וצפון) ומול פיקוד העורף. בנוסף לפתרון EasyTalk+, קבוצת YTcom משווקת בישראל גם פתרונות שונים של החברות האמריקאיות L3Harris וג׳ונסון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית