חקיקה מוצעת בקונגרס האמריקאי: לעצור אספקת פצצות ספייס לישראל 

החקיקה ככל הנראה לא צפויה להתקדם ונעשתה ככלי תעמולה עבור יוזמיה, אך היא איתות אזהרה למדינאים בירושלים 

שישה חברי קונגרס דמוקרטים בהובלת אילהן עומר הגיעו הצעת חוק לקונגרס האמריקאי (H.J.Res.102) שמטרתו למנוע מכירה והעברה של פצצות וקיטי דיוק מסוג ספייס, המיוצרות בארה״ב, לטובת ישראל. 

הלקוח הסופי ברישיון הייצוא האמריקאי הוא משרד הביטחון הישראלי. הפצצות והקיטים מיועדים לצה״ל במלחמתו בחמאס בעזה ואם תפתח זירה צפונית, גם מול חיזבאללה. 

לצד עומר התייצבו רשידה טלאיב, קורי בוש, דליה רמירז, סומר לי ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז. החקיקה נמצאת בשלב ראשוני והופנתה לדיון בוועדה לענייני חוץ של הקונגרס. 

החקיקה ככל הנראה לא צפויה להתקדם ונעשתה ככלי תעמולה עבור יוזמיה, במטרה לקבל עוד קולות במדינות שלהם על בסיס השנאה לישראל, אך היא מציבה שוב תמרור אזהרה בפני מדינאים ישראלים. 

אמנם מדובר במיעוט בתוך המפלגה הדמוקרטית, אך הוא ממחיש, יחד עם ההפגנות נגד ישראל שנערכו במספר מדינות בארה״ב לאחרונה, את הלחץ הפנימי בו נתון הנשיא ביידן שרוצה להבחר מחדש בנובמבר 2024. 

סקרים שנערכו בכלי תקשורת אמריקאים לאחרונה, מראים כי ביידן מתקשה להשיג רוב מול דונלד טראמפ, המועמד הכי ריאלי מטעם המפלגה הרפורליקנית בבחירות הקרובות. 

לצד היבטים כמו גילנות והמצב הכלכלי בארה״ב (יוקר המחייה), חלק מהסקרים טוענים כי גם התמיכה הבלתי מסויגת של ממשל ביידן בישראל עומדת לו כרועץ.

זאת, כאשר ישנם חלקים בציבור האמריקאי המצדדים בצד הפלסטיני ומתנגדים לתמיכה צבאית וכלכלית אמריקאית בישראל בזמן המלחמה בעזה. 






 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית