חברת עין שלישית תספק מערכות לאיתור רחפנים לצה״ל

החברה תספק עשרות מערכות "מדוזה" בשווי של עד 15 מיליון שקל

חברת עין שלישית מערכות (ThirdEye) הישראלית, העוסקת בייצור ושיווק מערכות אלקטרואופטיות לזיהוי עצמים עבור רחפנים וכלי רכב, הודיעה כי קיבלה התחייבות לרכש של עשרות מערכות הגנה מסוג "מדוזה" (Meduza) ללקוח מקומי.

היקף העסקה כ-13.5 מיליון ש"ח עם אופציה להגדלה ב-1.5 מיליון ש"ח לסך של 15 מיליון ש"ח תוך פרק זמן קצר. מערכות אלו פותחו והותאמו ללקוחות-קצה להתמודדות עם האתגרים הנוכחיים והעתידיים של שדה-הקרב אל מול איום הרחפנים.

מערכת ה"מדוזה" מיועדת ככל הנראה לצה"ל. מנכ"ל החברה, ליאור סגל, מספר כי "המדוזה היא מערכת לגילוי רחפנים באמצעות חיישנים אופטיים שמשולבת בה גם יכולת של בינה מלאכותית (AI). המערכת ניתנת לניוד על ידי חייל בודד ומאפשרת הגנה של 360 מעלות  מפני רחפנים בגובה נמוך".

על פי פרסומי החברה, המערכת יכולה לשמש תחליף למערכות מכ"מ (עד ל-1.5 ק"מ) או לפעול כמערכת משלימה למערכות גילוי, מכ"מים וגלי רדיו ארוכות-טווח (עד ל-4 ק"מ).

המדוזה הינה מערכת ניידת, פסיבית לחלוטין שאף פועלת למול רקעים מורכבים מתחת לאופק. המערכת כבר משולבת עם מערכות אנטי-כטב"מים מתקדמות ברחבי העולם.

סגל מוסיף ואומר כי "חברת העין השלישית עובדת מסביב לשעון בכדי לספק מערכת זו ומערכות אחרות מתוצרתה בטווחי זמן קצרים לצורך יצירת מערכות הגנה חיוניות".


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית