זה סופי: סלובקיה רוכשת חץ דורבן לנגמ״שי CV90

״הצבא הסלובקי יקבל את האיטרציה החדשה ביותר של ה-CV9035, המכונה CV90MkIV״, לפי דיווח של BAE

https://www.baesystems.com/en/article/slovakia-signs-deal-for-152-cv90s-under-government-to-government-agreement

אלביט הודיעה היום כי זכתה בחוזה בשווי 109 מיליון דולר לספק ל- BAE Systems Hägglunds מערכות הגנה אקטיבית מסוג חץ דורבן מתוצרתה (Iron Fist Active Protection System) לנגמ"שי CV90, עבור לקוח אירופאי. החוזה יבוצע על פני שלוש שנים.

דיווחנו על העסקה כבר בדצמבר 2022, בצמוד לפרסום העסקה על ידי היצרן, BAE. על חלק מהכלים צפויים להיות מותקנים גם טילי נ"ט מדגם Spike LR תוצרת רפאל. משרד הביטחון הסלובקי רכש 152 נגמ״שי CV90 בסוף 2022 בעלות של 1.37 מיליארדי דולרים. 

״ה-CV90s ייוצרו ויסופקו במספר תצורות בשיתוף פעולה מלא של התעשייה הסלובקית, כולל ZTS - ŠPECIÁL כשותף הראשי בתעשייה ל-BAE Systems. חברות אחרות בבעלות ממשלתית ופרטיות סלובקית יקחו תפקידים קריטיים בייצור כלי הרכב ובתמיכה בתוכנית בטווח הארוך יותר.״, לפי פרסום של BAE

״הצבא הסלובקי יקבל את האיטרציה החדשה ביותר של ה-CV9035, המכונה CV90MkIV, עם היכולות המתקדמות העדכניות ביותר וטכנולוגיה דיגיטלית. הרכב משלב מהירויות וטיפול משופרים בשדה הקרב עם ארכיטקטורה אלקטרונית משודרגת כדי לתמוך בצמיחה עתידית ולענות על הצרכים של שדה הקרב המתפתח.״ 

מערכת ההגנה האקטיבית חץ דורבן הינה מערכת קלת משקל ונפח ובעלת צריכת חשמל נמוכה. המערכת מספקת הגנה היקפית 360 מעלות לפלטפורמות משוריינות מפני מגוון רחב של איומים כנגד שריון, כגון רקטות נגד טנקים ועד לפגזי טנקים קינטיים, בסביבות לוחמה בשטח פתוח ובסביבות עירוניות.

החיישן של מערכת חץ דורבן משלב טכנולוגיות דואליות של מכ"ם חיפוש ומעקב ומצלמות אינפרא-אדום עם אלגוריתמי היתוך נתונים, המאפשרים איתור, זיהוי ומעקב מהיר. המערכת משמידה את האיומים על ידי שיגור מיירט לעברם, תוך יצירת גל הלם שמפרק או מסיט את האיום הנורה לעבר הפלטפורמה המוגנת, במרחק בטוח ממנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית