הרבה הגנה אקטיבית: אלביט צפויה למכור לסלובקיה כ-150 מערכות חץ דורבן

הרק"מים הסלובקים צפויים להיות מוגנים על ידי מערכת הגנה אקטיבית "חץ דורבן" מתוצרת אלביט. נראה שעל חלק מהרק"מים ישולבו גם מערכות טילי נ"ט מדגם Spike LR תוצרת רפאל
 

https://www.baesystems.com/en/multimedia/cv9035

משרד ההגנה הסלובקי חתם על הסכם בשווי 1.37 מיליארד דולרים לאספקת 152 רק"מי חי"ר מדגם CV9035 עם חברת BAE, כחלק מהסכם בין ממשלות סלובקיה ושבדיה.

צבא סלובקיה יקבל את הדגם החדש ביותר של ה-CV9035 הקרוי CV90MkIV, המצויד בצריח חדש עם תותח 35 מ"מ. צריח זה מספק לצוות הנגמ"ש מיגון משופר ויעילות מבצעית מוגברת באמצעות שורה של חיישנים, בינה מלאכותית ותוכנת מציאות רבודה מהדור החדש ביותר ובכך מעצימה את היכולות הרב-ממדיות של רק"מי ה-CV9035 בשדה הקרב.

על פי הערכות, הרק"מים הסלובקים יצוידו במערכת הגנה אקטיבית "חץ דורבן" תוצרת חברת אלביט. נראה שעל הרק"מים ישולבו גם מערכות טילי נ"ט מדגם Spike LR מתוצרת חברת רפאל הישראלית. טרם ברור כמה טילים ימכרו בעסקה זו.

רק"מ ה-CV9035 ייוצר ויסופק במספר תצורות. מתוך 152 הרק"מים, 122 יהיו בתצורת נגמ"ש לחימת חי"ר. 12 רק"מים ייוצרו במיוחד כמשגרי רימונים ונושאי רובים נגד ציוד. שאר הרק"מים יהיו רק"מי פיקוד ושליטה, סיור, חילוץ ותיקון.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית