תל אביב – ריגה: צעד נוסף לקראת התחממות ביחסים בין איגוד ההיי-טק ורשות החדשנות של לטביה בישראל

בתמונה מימין לשמאל: מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי-טק, אירינה רובינצ'יק, מנהלת רשות החדשנות של לטביה בישראל | צילום: איגוד ההיי-טק הישראלי

השבוע (רביעי) נפגשו מנכ"לית איגוד ההיי-טק הישראלי, מאיה שוורץ ומנהלת רשות החדשנות של לטביה בישראל, אירינה רובינצ'יק בכדי לדון על קידום שיתוף פעולה בין הארגונים.

על הפרק: קידום שיתופי פעולה עסקיים בין החברות הטכנולוגיה הישראליות והלטביות זאת לצד: ביקורים הדדיים, סמינרים, פגישות עסקיות ושיתוף מידע זמין של מגמות במדינות או נתוני שוק אחרים תוך פתיחת קו ישיר בין המדינות .

מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי-טק הישראלי: "איגוד ההיי-טק שם לו למטרה בין היתר, להביא הזדמנויות עסקיות בינלאומיות ואכן אנו שמחים על שיתוף הפעולה  שצפוי להירקם בין שתי המדינות ובטוחים שמכאן ייווצרו הזדמנויות עסקיות ומחקריות משמעותיות לשני הצדדים".

אירינה רובינצ'יק, מנהלת רשות החדשנות של לטביה בישראל: "לטביה מסוגלת לספק את הגישה לשוק האירופי עבור סטארטאפים ישראלים ומדענים שמעוניינים בשיתופי פעולה עם מוסדות לטביים. חידושים לטביים יכולים להיות מעניינים עבור סביבת הטכנולוגיה הישראלית.

״סטרטאפים לטביים מחפשים חשיפה בינלאומית וכניסה לשווקים גלובליים חדשים שבהם ישראל היא שער של הכלכלה העולמי. שיתוף הפעולה עם איגוד ההייטק הישראלי הנו הזדמנות משמעותית עבור שני הארגונים. אין ספק כי העתיד יביא עימו שיתוף פעולה בעל משמעות רבה והפרייה הדדית".

כזכור שוורץ ורובינ'ציק נפגשו בחודש אפריל האחרון בכנס Deep Tech Atelier כנס הדיפטק הגדול בלטביה – שם נרקמו תחילתם של היחסים.

דאז הגיעו אל האירוע משלחת של בכירים מתעשיית האירוספייס הישראלית על מנת להציג את ההתקדמות האדירה שעשתה ישראל בתחום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית