פתרון "מקצה-לקצה" לפגיעה ברחפנים: סמארטשוטר מחברת את עמדת הנשק שלה למכ"מ של ראדא

הפתרון המשולב עבר והשלים לאחרונה ניסויים והדגמות מוצלחות והוא מתאים לשימוש על ידי המרינס במערכת MADIS

קרדיט: סמארט שוטר

חברת סמארט שוטר ,(SMARTSHOOTER) מציגה את מערכת SMASH 2000L מתוצרתה, שכבר נמצאת בשימוש חיל הנחתים האמריקאי ואת עמדת הנשק הנשלטת-מרחוק קלת-המשקל Hopper שמשולב בה מכ"מ MHR של חברת DRS RADA, בתערוכת Modern Day Marine.

מערכת ה-SMASH 2000L הנה מערכת בקרת ירי אופטית קלת-משקל המורכבת על גבי רובה ומספקת למשתמש יכולת דיוק בירי לעבר מטרות יבשתיות ואוויריות. חיל הנחתים האמריקאי כבר משתמש במערכת זו למבצעים כנגד כטב"מים.

ה-Hopper הנו עמדת נשק נשלטת-מרחוק קלת-משקל (LRCWS) שעושה שימוש באותה טכנולוגיית בקרת ירי כמו ה-2000L, אבל ניתן להתקינה כמערכת נפרדת על פלטפורמות מאוישות ולא-מאוישות והיא מספקת יכולת ירי מדויקת וקטלנית ממרחק בטוח.

מכ"מ ה- MHR (Multi-Mission Hemispheric) של ראדא הנו מכ"מ רב-משימתי יבשתי שחיל הנחתים משתמש בו למבצעים כנגד כטב"מים, במערכות הגנ"א קצרות-טווח מאד (VSHORAD), למבצעים כנגד טילים, ארטילריה ומרגמות ולמשימות סיור מבצעיות.

לדברי סמארט שוטר, כאשר המערכות משולבות יחד, הן מספקות פתרון "מקצה-לקצה" לפגיעה ברחפנים ומקצרות את מעגל החיישן-יורה. הפתרון המשולב כבר עבר והשלים מספר ניסויים והדגמות מוצלחות והוא מתאים לשימוש על ידי המרינס במערכת MADIS.

לדברי מנכ"לית סמארטשוטר, מיכל מור, "השילוב של מערכת Hopper שלנו עם מכ"מ RPS-42 מספק פתרון יעיל מקצה-לקצה לנטרול מהיר של רחפנים, תוך אבטחת שלומם של הצוות ושל נכסים משמעותיים. על ידי קיצור מעגל חיישן-יורה, פתרון זה מגביר את המודעות המבצעית ואת השרידות של הכוח ומביא את ההגנה האווירית.״
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית