יו״ר איגוד ההייטק הישראלי: ״מתקשה להיות אופטימי״

בנאום שנשא בפני ועידת התעשייה וההייטק של התאחדות התעשיינים, אמר מריאן כהן כי ״השמיים קודרים ויש להתייחס ברצינות למספרים״

קרדיט צילום: סיון פרג

יו״ר איגוד ההייטק הישראלי, מריאן כהן, השתתף היום בועידת התעשייה וההיי-טק של התאחדות התעשיינים ואמר כי הוא מוטרד מהמקום אליו הולך ההייטק הישראלי. ״בסופו של דבר כמהנדס, אני מסתכל על המספרים והם לא משקרים. ניתן לראות כי הבוקר הדולר נגע ב- 3.7 והוא ממשיך לעלות. זה לא במקרה. אם לפני שנתיים אמרו לנו שההייטק הוא האשם להיחלשות הדולר, היום כשכבר לא נכנסת כמות בלתי נדלית של דולרים, אז השמיים קודרים ויש צורך להתייחס ברצינות למספרים.

״באותו האופן, עבור הסטארט אפים השמיים די קודרים. ניתן לראות בחמש השנים האחרונות ירידה מתמשכת במספר הסטארטאפים. אומנם ישנה התהדרות של ישראל כאומת הסטארט אפ אך יש צורך להסתכל קדימה. זה מטריד אך גם בתוך זאת אני מחפש את האופטימיות״.

עוד הוסיף כהן כי ״רק אתמול (ראשון) דוח שירות התעסוקה הראה שיש ירידה משמעותית במס המשרות בהייטק ובתקופה הזו הממשלה  צריכה להירתם בשני דברים. ראשית, ביצירת סביבת עבודה יציבה ושנית אנו צריכים לדעת שיש לנו שותף כשהשמיים קודרים ולא הכול משגשג".

על גיוס כספים הוסיף כהן: ״אנו חיים בסביבה שמושפעת גם מהעולם הגדול. כל הדברים משפיעים מבחוץ ואז יש השפעה על מה שקורה מבפנים. הקושי לגייס כסף קיים באופן כללי. אך הקושי בגיוס עבור סטרטאפים ישראליים, הוא קריטי, בין אם לסטרטאפים או לתעשייה בכללותה וכולנו מודאגים. אם אותם סטרטאפים לא יתקיימו היום, אז בעוד שלוש שנים התעשייה תהיה בקושי גדול יותר. אני מתקשה להיות אופטימי״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית