אלביט זכתה בארבעה חוזים לאספקת מערכות לחימה לצבא רומניה

במסגרת חוזים אלו החברה תספק פתרונות שדרוג למטוסים וכן מערכות ל"א, מטע"די אינפרה-אדום אלקטרו-אופטיים ומערכות Brightnite למסוקי IAR 300

צילום: אסף שילה ישראל סאן

נמשך מסע ההצלחות העסקי של אלביט מערכות ברומניה. החברה הודיעה היום (רביעי) על כך שזכתה ב-4 חוזים ממשרד ההגנה הרומני לאספקת פתרונות שדרוג למטוסים וכן מערכות ל"א, מטע"די אינפרה-אדום אלקטרו-אופטיים ומערכות Brightnite למסוקי IAR 300.

במסגרת אחד החוזים, החברה תשלב את מטע"ד SPECTRO XR שלה במסוקי IAR 300 בכדי לחזק את היכולות המבצעיות של חיל הים הרומני. חוזה זה, שהנו המשך לשדרוג של מסוקי IAR של חיל הים הרומני על ידי אלביט, יבוצע במהלך השנה הקרובה.

בחוזה נוסף, החברה תספק מערכים מקיפוים ללוחמה אלקטרונית (ל"א) הכוללים מערכת התראת מכ"מ (RWR), מערכת התראת לייזר (LWS), מערכת אינפרה-אדום להתראה מטילים (IR MWS) ומערכת פיזור אמצעי-נגד אלקטרונים (CMDS). מערכים אלו יותקנו וישולבו בשישה מסוקי PUMA במהלך 3 השנים הבאות עם אופציה ל-6 מסוקים נוספים בעתיד.

כחלק מחוזה שלישי החברה אף תספק מערכות תצוגה וזיהוי על גבי קסדות (HDTS), מערכות אלקטרו-אופטיות SPECTRO XR וחבילת משימת טיסה הכוללת צגים חכמים, מפות דיגיטליות ומערכות עקיבה וסיור. החברה אף תספק את מערכות הראייה המוטסות Brightnite לחברה הרומנית IAR Brasov לצורך התקנתן על גבי מסוקי Puma 330 SAR של חיל האוויר הרומני. חוזה זה יבוצע במשך שנתיים.

במסגרת החוזה הרביעי, אלביט תספק מערכים אוויונים מתקדמים, מערכות אוויוניות וירטואליות משובצות-מחשב לאימונים חיים, צגים מתקדמים, תצוגות ראש, מערכות ניווט ומערכות הפעלת אמל"ח לחברה הרומנית Avione Carione המשדרגת את מטוסי האימון המתקדמים של חיל האוויר הרומני IAR99.

חוזה זה, שיימשך במשך 4 שנים, הנו המשך לחוזה קודם למטוסי האימון של חיל האוויר הרומני בשיתוף פעולה עם Avione Carione שנחתם 25 שנים לאחר החוזה הראשון של אלביט לשדרוג מטוסי IAR99.

יוזכר כי בתחילת חודש זה דיווחנו כי אלביט מערכות תספק לרומניה צריחי ,UT30 MK2 עמדות נשק לשליטה מרחוק ומערכות מרגמה מסוג חנית בשווי של 120 מיליון דולרים ובסוף שנת 2022 דיווחנו כי החברה תספק מל"טים לרומניה בהיקף של 380 מיליוני אירו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית