דיווח: רומניה תרכוש מל״טים תוצרת אלביט בהיקף 380 מיליוני אירו 

לאחר שנים של ציפייה והשקעה מצד אלביט לחזק נוכחות בשוק הרומני - הפירות נקטפים | העסקה תבוצע דרך U-TacS שתמכור לרומנים את ההרמס 450 בגרסה האירופאית: Watchkeeper

https://u-tacs.co.uk/product/watchkeeper-x

על פי דיווח של אתר hotnews הרומני, נחתם הסכם המסגרת לאספקת "מערכת מל״ט טקטית-מבצעית class II". הדיווח מבוסס על הודעה של משרד הביטחון הרומני.

הרכש יתבצע באמצעות חברה מקומית בשם CN Romtehnica SA. את אישור מסגרת העסקה מ-2021 (אז טרם היה ברור מי הקבלן הזוכה) אפשר למצוא כאן: legislatie.just.ro

במסגרת העסקה רומניה תקבל גרסת ה-Watchkeeper-X מבוסס על ההרמס 450, גרסה דומה לזו שנמכרה לצבא הבריטי. מדובר בשבע מערכות, 21 כלים (18 מליוני אירו ליחידה) ובמסגרת העסקה אלביט תעביר טכנולוגיה לרומניה לצורך ייצור ותחזוקה מקומית. 

מל״ט ה-Watchkeeper מיוצר על ידי חברת U-TacS, שותפות בין אלביט לתאלס, השותף האירופאי. הרומנים רוצים לחמש את המל״טים, כך שיתאימו לסגירת מעגל מהירה - איסוף מודיעין ותקיפה. חברת U-TacS ממוקמת בלסטר, בריטניה.

על פי תנאי העסקה, החל ממערכת Watchkeeper X הראשונה, ייצור מבנה הפלטפורמה האווירית וייצור מבנה תחנת השליטה הקרקעית, וכן ייצור רכיבים חשמליים ומכניים יתבצעו בשטח רומניה. 

החל מהמערכת השלישית, ייצור כל המערכות החשמליות והמכניות הקשורות יתבצע ברומניה. במקביל, פעולות תחזוקה במהלך מחזור החיים של המערכות יבוצעו על ידי קבלנים מקומיים. כך שבמצבי משבר ומלחמה אין צורך לבצע פעולות אלו מחוץ לשטח רומניה. 

אלביט פועלת ברומניה מזה מספר שנים, כולל ייצור צריחים לרק״מ וחלקי מל״ט. 


 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית