דיווח: פרגון הישראלית קיבלה חוזה גדול בסינגפור

היות וקנדירו, שפעלה בסינגפור לפי דיווחים שונים, נכנסה תחת סנקציות אמריקאיות באפריל 2021, הסינגפורים מחפשים חלופות | על פי הפרסום, מדובר בחוזה בהיקף עשרות מליוני דולרים

bigstock

חברת מודיעין הסייבר הישראלית Paragon Solutions Ltd, בראשות עידן נוריק, זכתה בחוזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לאספקת פתרונותיה לסינגפור, אומרים מקורות intelligenceonline. החברה הוקמה ב-2019. 

״עסקת המסגרת מעניקה לפראגון עתיד ארוך טווח בסינגפור, שם הטכנולוגיה שלה מחליפה בהדרגה את זו של חברות ישראליות NSO Group ו-Candiru (הידועה גם בשם Saito Tech, לשעבר Taveta). שני האחרונות הוכנסו לרשימה השחורה על ידי לשכת התעשייה והביטחון של משרד המסחר האמריקאי באפריל 21״, כך לפי הדיווח. 

כדי להשיג הצלחה בסינגפור, פרגון שיתפה פעולה עם חברת הייעוץ הישראלית בתחום מודיעין הסייבר ARD Security. בראשות אריאל אייזן, רוי למקין ויו"ר המועצה הישראלית לביטחון לאומי לשעבר דני ארדיטי. ARD מסייעת לחברות סייבר המעוניינות לייצא ולפי הדיווח, מקושרת היטב בסינגפור. 

״כאשר קנדירו הקימה פעילות בסינגפור כדי לספק שירותים לאגף האבטחה והמודיעין (SID) בשנת 2019, חברת ARD Security ושלושה מבעלי המניות של קנדירו, אייזק זק, יעקב ויצמן וערן שורר, הקימו במשותף את  M-2 Capital. למרות שהמבנה עדיין קיים, בעלי המניות של קנדירו אינם מעורבים בו יותר״, טוען הדיווח. 

״סינגפור הושפעה מאוד מהחלטת ארה"ב להחזיר לעצמה את השליטה בטכנולוגיות מודיעין סייבר בשווקי היצוא בעקבות פרשת פגסוס המתוקשרת, שהשפיעה על זמינותם של כלי סייבר התקפיים. ה-BIS גם הכניס לרשימה השחורה את חברת הפגיעות Coseinc. 

״בתגובה, משרד הביטחון הישראלי צמצם את מספר המדינות במה שמכונה הנתיב הירוק - רשימת המדינות שאינן דורשות רישיונות שיווק אלא רק רישיונות יצוא - ובעיקר הסיר את סינגפור. הקבינט של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן בימים אלה שיפוץ של אותן תקנות מחמירות.״

כדי לעזור לה להימנע מאותו גורל כמו NSO ו-Candiru, חברת Paragon מיוצגת בארה"ב על ידי Holland & Knight. חברת הלובינג במסדרונות הקונגרס המיוצגת על ידי חבר הקונגרס לשעבר רון קליין, שישב בוועדת המשנה לטרור, אי-הפצה וסחר, המפקחת על יצוא סחורות דו-שימושיות. כך מסכם הדיווח. 

על פי דיווח של הניו יורק טיימס, חברת פרגון פיתחה כלי בשם Graphite המשמש גם את הD.E.A האמריקאי. ״אהוד ברק, ראש ממשלת ישראל לשעבר, יושב בדירקטוריון החברה, וכסף אמריקאי מסייע במימון פעילותה. Battery Ventures, קרן מבוססת בוסטון, מפרטת את Paragon כאחת החברות שבהן היא משקיעה. נציג של פרגון סירב להגיב.״, כך לפי הדיווח.

כתבה של פורבס מ-21 הוקדשה לחברה. ״המוצר נותן למשטרה את הכוח לפרוץ מרחוק לתקשורת הודעות מוצפנות, בין אם זה WhatsApp, Signal, Facebook Messenger או Gmail, אמרו מקורות בתעשייה. בכיר אחר בתעשיית תוכנות הריגול אמר שהוא גם מבטיח לקבל גישה ארוכת טווח למכשיר, גם כאשר הוא יופעל מחדש.״

לפי הפרסום בפורבס, אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד 8200, בין המייסדים. לצד, כאמור, המנכ"ל עידן נוריק, ה-CTO איגור בוגודלוב וסגן נשיא המחקר ליעד אברהם - הם גם הגיעו מקהיליית המודיעין הישראלית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית