דיווחים ביוון: עסקת הספייק עם יוון צפויה לצאת לפועל בפברואר הקרוב

שר ההגנה היווני ניקוס פאנאיוטופולוס התראיין לתקשורת מקומית ואמר כי המו"מ נמצא בשלב הסופי של החתימות ולדעתו בתחילת חודש פברואר תתקיים החתימה הסופית

שר ההגנה היווני בביקורו האחרון בישראל | https://www.mfa.gr/missionsabroad/en/israel-en/news/official-visit-of-greek-defense-minister-mr-nikos-panagiotopoulos-to-israel-january-19-21.html

עסקת אספקת טילי ספייק NLOS לצבא יוון עליה דיווחנו במהלך החודש האחרון אמורה להיחתם בתחילת חודש פברואר. כך, לדברי שר ההגנה היווני ניקוס פאנאיוטופולוס (Nikos Panagiotopoulos) בפני התקשורת היוונית לפני מספר ימים.

השר היווני נשאל לגבי יישום תכנית ההצטיידות בטילי ספייק והשיב כי עדיין מתנהל משא ומתן מורכב ואיטי למערכות נשק אלו שיורכבו הן על כלי רכב של צבא היבשה והן על ספינות ומסוקים.

מכאן שמדובר בשלושה חוזים שונים עם תנאים ומפרטים טכניים שונים. המו"מ נמצא בשלב הסופי של החתימות ולדעתו בתחילת חודש פברואר תתקיים החתימה הסופית על שלושת החוזים המדוברים.

כזכור, באמצע חודש דצמבר 2022 דיווחנו כי שווי העסקה הכולל לאספקת טילי ספייק מגיע ל-335 מיליוני אירו, מתוכם 280 מיליוני אירו מיועדים ליחידות הצבא ו-55 מיליוני אירו לחיל הים היווני, כאשר רכש צפוי להתבצע גם מהחברות פלסן ואירונאוטיקס הישראליות. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית